عصر بازار

رویکرد جدید در فعالیت‌های شرکت سیمرغ تجارت،

تغییر جهت سیمرغ تجارت به سمت راهکارهای نرم‌افزاری و نوین

عصر اعتبار- مدیر عامل شرکت سیمرغ تجارت از رویکرد جدید در فعالیت های این شرکت و حرکت به سمت راهکارهای نوین و نرم افزاری خبر داد.

تغییر جهت سیمرغ تجارت به سمت راهکارهای نرم‌افزاری و نوین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، شرکت سامانه‌های یکپارچه سیمرغ تجارت یک شرکت مشترک بین بانک تجارت و گروه توسن است که از سال 91 با تمرکز روی موضوع کیف پول تأسیس و کار خود را آغاز کرده است. این شرکت اجرای طرح‌های کارت شهروندی یا بلیت الکترونیکی و کارت چندمنظوره بانکی را در کارنامه خود دارد. سیمرغ تجارت در حال حاضر درصدد توسعه فعالیت خود در حوزه‌­های صدور انواع کارت بانکی از قبیل کارت هدیه، کارت خرید ، کیف پول آنلاین، اپلیکیشن تلفن همراه و پلتفرم خدمات ارزش‌افزوده مبتنی بر Open API است. ازاین‌رو گفتگویی با محمد آجدانی مدیرعامل شرکت سامانه‌های یکپارچه سیمرغ تجارت در خصوص رویکرد جدید این شرکت داشته‌ایم.

    آجدانی در خصوص رویکرد جدید شرکت با توجه به توسعه فناوری‌های نوین در کشور گفت: گسترش شبکه اینترنت همراه در کشور هم به لحاظ پوشش و سرعت، امکان فنی پرداخت از طریق کیف پول آنلاین و  QR کد  را بیش‌ازپیش فراهم کرده است و این شرکت نیز با توجه به این مهم، به حوزه کیف پول آنلاین ورود کرده است.

    وی افزود: در انتهای سال 97 با بازمهندسی فعالیت‌های شرکت و به‌منظور کاهش اثر نرخ ارز روی پروژه‌های این شرکت و نیز توسعه فعالیت‌های آن، از سخت‌افزار فاصله گرفته و به سمت راهکارهای نرم‌افزاری حرکت کردیم.

    آجدانی یادآور شد: در مدل جدید با تنوع‌بخشی به محل‌های درآمدی، تعداد شرکای خود را افزایش داده و به حوزه B2C نیز ورود کرده‌ایم.

    اخذ مجوز شرکت خلاق از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری

    وی با اشاره به اخذ مجوز شرکت خلاق از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست‌جمهوری به این شرکت؛ خاطرنشان کرد: این شرکت همچنین بعد از بررسی‌های سه ماه در اواخر مهرماه به دلیل توسعه محصولات و راهکارهای نوآورانه، در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات عنوان شرکت دانش‌بنیان را نیز دریافت کرده است.

    آجدانی اذعان داشت: در حوزه کارت بخشی از فعالیت‌های این شرکت که صدور کارت هدیه و کارت خرید برای مشتریان سازمانی بانک تجارت است نیز در حال گسترش است و به‌زودی کل کسب­وکار کارت هدیه بانک تجارت در این شرکت متمرکز خواهد شد.

    مدیرعامل شرکت سیمرغ تجارت با اشاره به اجرای پروژه توریست کارت در این شرکت گفت: این طرح در حال حاضر عملیاتی شده و با معرفی توریست‌ها از کانال‌های مختلف و اخذ تصویر مدارک هویتی و پاسپورت آن‌ها و استعلام‌های لازم، به نام توریست برای وی کارت صادر می‌شود.

    صدور دو هزار توریست کارت در یک سال

    وی ادامه داد: این طرح در حدود یک سال است که در این شرکت اجرایی شده و تاکنون برای دو هزار توریست، کارت صادرشده است؛ البته هنوز این محصول کامل نیست و به دلیل قوانین حاکم بر کشور تجربه کاربری توریست کارت هنوز برای گردشگران سهولت لازم را ندارد.

    آجدانی در خصوص مزیت رقابتی توریست کارت به نسبت دیگر شرکت‌ها گفت: وجود شعب متعدد این بانک در پورت‌های ورودی و خروجی مرزی ازجمله فرودگاه امام خمینی و همچنین طراحی مدل جدیدی برای این محصول که فرآیند درخواست کارت، شیوه‌های مدل‌های شارژ و برگشت پول را تسهیل کند تا درنهایت منجر به بهبود تجربه کاربری شود.

    وی اذعان داشت: تنوع­سازی کانال‌های درخواست توریست کارت و دریافت درخواست از خارج و داخل کشور و همچنین تنوع روش‌های شارژ توریست کارت در شعب متعدد از مزیت‌های دیگر این محصول است و این طرح در بخش پایلوت با تعداد محدودی شعبه آغاز شد؛ ولی در حال گسترش آن به سیصد شعبه هستیم.

    آجدانی با اشاره به فعالیت این شرکت در حوزه اپلیکیشن موبایلی اظهار داشت: این شرکت از حدود 4 الی 5 ماه پیش با عرضه اپلیکیشن ست به این حوزه ورود کرده و در گام اول با ارائه سرویس‌های خودرویی، عوارض آزادراهی و طرح ترافیک فعالیت خود را کلید زده و در گام بعدی سرویس‌های شارژ، بسته اینترنت و قبض را به این اپ افزوده است.

    امکان پرداخت کرایه تاکسی با بهره گیری از اپلیکیشن ست

    وی افزود: این اپلیکیشن از امکان پرداخت با QR کد و مبتنی بر یک کیف پول آنلاین نیز برخوردار است و کاربران ست می‌توانند در هر فضایی که یک پذیرنده مبتنی بر QR کد وجود دارد، از طریق این کیف پول ست هزینه خدمات و محصولات خود را پرداخت کند.

    آجدانی در پاسخ به این پرسش که در حوزه پرداخت خرد کرایه تاکسی نیز ورود کرده‌اند، اظهار داشت: در این حوزه در بخش پذیرندگی ورود نکرده و قصد ورود نیز ندارند؛ ولی در نسخه جدید اپلیکیشن ست کاربران می‌توانند هزینه کرایه تاکسی را در طرح هم پذیرندگی و QR کد مشترک میان فون پی و ریالو از طریق ست پرداخت کنند.

    وی ادامه داد: در حوزه حمل‌ونقل عمومی هم قراردادهایی با شهرستان‌های مختلف برای پرداخت کرایه تاکسی از طریق QR کد با اپلیکیشن ست منعقدشده است و در حال گسترش فعالیت خود در این بخش هستیم.

    تجربه کاربری مناسب مزیت رقابتی ست

    آجدانی با اشاره به راهکار این شرکت برای کسب سهم بازار مناسب، عنوان کرد: به عقیده من تجربه کاربری عامل مهمی در جذب مشتری پایدار است و به نسبت برگزاری جشنواره‌های مختلف، سیاست مناسب‌تری است، ازاین‌رو بیشترین تمرکز خود را در این بخش گذاشتیم.

    مدیرعامل شرکت سیمرغ تجارت با اشاره به رجیستری 180 هزار کاربری در اپلیکیشن ست گفت: در 5 ماه فعالیت این تعداد کاربر به دست آمده درصورتی‌که تمرکز خود را به توسعه سبد محصولات اختصاص داده و هنوز برجذب کاربر متمرکز نشده‌ایم.

    ورود شرکت سیمرغ تجارت به حوزه Open API

    آجدانی با اشاره به طراحی پلتفرم Open API در این شرکت گفت: این شرکت با همکاری بانک تجارت در این بخش فعالیت خود را آغاز کرده و در گام اول سرویس‌هایی از بانک تجارت مانند سرویس تسویه‌حساب و تسویه‌حساب آنی را به مشتریان خود ازجمله سازمان‌ها و شرکت‌ها ارائه می‌دهد.

    وی خاطرنشان کرد: همچنین با تجمیع سرویس‌های بانکداری باز از دیگر بانک‌ها نقش تجمیع کننده خدمات را بازی می‌کنیم.

    آجدانی با اشاره به سهامداری سیمرغ تجارت در شرکت سپندار که مجری طرح عوارض جاده‌ای است، گفت: این شرکت به حوزه ارائه API های غیر بانکی نیز ورود کرده و در حال حاضر سرویس عوارض جاده‌ای و طرح ترافیک را به 15 اپلیکیشن پرکاربرد در بازار ارائه می‌دهد.

    وی مزیت رقابتی سیمرغ تجارت در حوزه Open API را ارائه سرویس‌های دسته اول و مزیت قیمتی این شرکت دانست و گفت: در این حوزه با دیگر شرکت تبادل سرویس را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم با توسعه سبد محصولات و بهره‌گیری از پتانسیل بانک تجارت بتوانیم فعالیت خود را گسترش دهیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی