عصر بازار

سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۹ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند

عصر اعتبار- معاون امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: این سازمان ماهانه بیش از ۹ هزار میلیارد تومان برای بیمه‌شدگان هزینه می‌کند که عمده آن برای مستمری‌ بگیران، مقرری‌ بگیران، بازنشستگان و بخش درمان است.

سازمان تامین اجتماعی ماهانه ۹ هزار میلیارد تومان هزینه می‌کند
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، قائم موهبتی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیرکل تامین اجتماعی استان خراسان جنوبی افزود: وضعیت سازمان تامین اجتماعی متاثر از شرایط عمومی کشور بر کسی پوشیده نیست اما گاهی از برخی استان‌ها شنیده می‌شود سازمان سختگیری می‌کند که در این خصوص شاید نتوانسته‌ایم آن طور که باید وظایف و فعالیت‌های سازمان را برای مردم بیان کنیم.

    وی با بیان اینکه حق بیمه‌ تامین اجتماعی از مردم و برای آنان گرفته می‌شود اظهار داشت: سادگی و روان بودن موضوع شاید سبب عدم بیان و حسن استفاده از خدمات برای کسانی می شود که حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.

    معاون امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: افرادی که با پرداخت حق بیمه از خدمات سازمان تامین اجتماعی بهره‌مند می‌شوند از خدمات درازمدت با عنوان مستمری برای یک عمر استفاده خواهند کرد لذا اگر پرداختی صورت نگیرد دریافتی هم نخواهد بود و این موضوع امر طبیعی و بدیهی است.

    وی افزود: تامین اجتماعی نه تنها به کسی سخت نمی‌گیرد که سهل هم می‌گیرد و می‌خواهد تامین کننده و تسهیل کننده زندگی مردم باشد.

    موهبتی گفت: کارفرمایی که به همراهی با سازمان تامین اجتماعی تمایل ندارد بدون شک متمایل به همکاری با افرادی که دریافت کننده این خدمات هستند نیز نیست.

    وی تصریح کرد: جریان پرداحت حق بیمه توسط مردم کاملا طبیعی، روشن، بدیهی، منطقی، عقلانی و ضروری است.

    معاون امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی گفت: در حال حاضر شرایط کشور به ویژه بخش تولید و کارفرمایان که حق بزرگی بر رونق و توسعه امور کشور دارند را می‌دانیم و وظیفه داریم هرآنچه از دستمان بر می‌آید با این قشر همکاری و همراهی کنیم.

    وی اضافه کرد: همچنین توقع داریم آنها نیز از طبقه کارگر حمایت کنند و با پرداخت حق بیمه بتوانند این صندوق را در انجام به موقع تعهدات پشتیبانی کنند.

    موهبتی با بیان اینکه 72 درصد جمعیت شهری کشور از خدمات بیمه تامین اجتماعی برخوردار هستند اظهار داشت: در حال حاضر به سمت الکترونیکی کردن سیستم‌های خدمات رسانی سوق داده شده‌ایم.

    وی درباره اداره کل تامین اجتماعی خراسان جنوبی هم گفت: وضعیت این اداره در 6 سال گذشته بهتر شده و در شاخص‌های مهم از سال 93 تاکنون روند ارایه خدمات مثبت و بعضا بالای نرخ مصوب سازمان بوده است.

    معاون امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه 81 درصد جمعیت شهری خراسان جنوبی از خدمات تامین اجتماعی بهره‌مند هستند افزود: این میزان نسبت به میانگین کشوری بالاتر است و با توجه به شرایط استان کماکان باید بیشتر شود.

    وی بیان کرد: شاخص‌هایی از جمله تعداد بیمه‌شدگان، مستمری بگیران، تعداد شعب، واحدهای اجرایی و سایر موارد در ارتقای رتبه استان‌ها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که وضعیت خراسان جنوبی بررسی و در صورت داشتن صلاحیت ارتقای رتبه داده خواهد شد.

    موهبتی گفت: علیرغم تلاش خوبی که برای پوشش بیمه‌ای در استان انجام شده است اما هنوز بخشی از مردم به استفاده از خدمات تامین اجتماعی نیاز دارند که باید از این ظرفیت استفاده شود.

    در این آیین از خدمات مجید درویشی مدیرکل سابق تامین اجتماعی خراسان جنوبی در مدت 6 سال قدردانی و علیرضا محمدی به عنوان مدیرکل جدید این اداره معرفی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی