عصر بازار

همپوشانی بیمه‌ها منابع مالی را می‌بلعد

عصر اعتبار- همپوشانی بیمه ها یکی از دلایل اصلی فرار منابع بیمه ای است که با تجمیع بیمه ها برطرف خواهد شد.

همپوشانی بیمه‌ها منابع مالی را می‌بلعد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، حسین صاحب جم معاون سابق اداره مالی سازمان بیمه سلامت با بیان این مطلب گفت: چالش اصلی در بخش بیمه هماهنگ نبودن توان ما با انتظارات است، نادیده گرفتن این فاصله و نداشتن پیش بینی درست از هزینه ها سبب می شود دست به اقدامی بزنیم که گاهی اوقات ارائه خدمات عادی و پایه نیز با مشکل روبرو شود.

    وی افزود : در سیستم درمان کشور بارها شاهد این روند بوده ایم که هرگاه وضع مالی دولت خوب بوده ، خدمات درمانی بهتر و لوکس بوده است و هر زمان اوضاع اقتصادی مطلوب نبوده، سعی دولت این بوده است که دخل و خرج همخوانی داشته باشد.

    این کارشناس حوزه سلامت و دارو که در یک برنامه رادیویی صحبت می‌کرد، در خصوص تجمیع بیمه ها گفت : در سال 79، به مدت سه سال ، نیرو و هزینه زیادی برای تجمیع برخی از بیمه ها صرف شد چرا که مدیران وقت متوجه این موضوع شده بودند که یکی از منافذ فرار منابع بیمه ای همپوشانی است.

    صاحب جم با ابراز تاسف از اینکه پس از گذشت 20 سال هنوز موفق به تجمیع نشده ایم، اظهار کرد : متاسفانه هنوز قادر نیستیم مشکلی که موجب هدر رفت منابع مالی سازمان های بیمه گر شده است را از بین ببریم.

    وی در خاتمه حل مشکلات فعلی را در گرو پیش‌بینی منابع مالی معتبر و قابل اتکا دانست و عنوان کرد: همه سازمان های بیمه گر به صورت دقیق می توانند میزان هزینه های خود را برای یک سال برآورد کرده و متناسب با منابع و ظرفیت‌های خود، دفترچه درمانی صادر کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی