عصر بازار

معاون وزیر اقتصاد:

بانک تجارت اقدامات مثبتی در کاهش زیان داشته است

عصر اعتبار- نشست تخصصی تشریح گام‌های بانک تجارت در حوزه بانکداری دیجیتال با حضور معمارنژاد معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و جمعی از مدیران و کارشناسان صنعت بانکداری کشور برگزار شد.

بانک تجارت اقدامات مثبتی در کاهش زیان داشته است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، معمارنژاد معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی در این نشست تخصصی که صبح شنبه نهم آذرماه در ساختمان مرکزی بانک تجارت برگزار شد، با اشاره به برنامه‌های عملیاتی صورت گرفته در بانک تجارت به ویژه در حوزه تحول کسب و کار اظهار کرد: بانک تجارت اقدامات مثبتی در زمینه خروج از زیان داشته و از جمله در حوزه صدور ضمانتنامه‌ها و اعتبارات اسنادی قدم‌های خوبی در این بانک برداشته شده و تدابیر خوبی در حوزه‌های بانکی و افزایش سهم از بازار اتخاذ شده است.

    معمارنژاد با بیان اینکه هزینه‌های بانکداری دیجیتال یک پنجاهم هزینه‌های بانکداری رایج است گفت: در شرایط کنونی و در بسیاری از کشورها، بانک‌های معروف تا 50 درصد شعب خود را جمع‌آوری کرده‌اند. از سوی دیگر 80 درصد سود بانک‌ها نیز در معرض بازیگران غیربانکی قرار دارد و پیش‌بینی این است که 80 درصد عملیات بانکداری در سال 2020 در گوشی‌های هوشمند صورت پذیرد.

    معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی وزارت امور اقتصادی و دارایی با ابراز امیدواری از انجام موفق پروژه بانکداری دیجیتال در بانک تجارت تاکید کرد: تاثیر بانکداری دیجیتال در سودآوری بانک‌ها بسیار مهم است و امیدواریم این اتفاق به نحو مطلب رخ دهد. نکته حائز اهمیت این است که برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در نهایت منتج به نتیجه شود.

    دولت‌آبادی مدیرعامل بانک تجارت نیز در ابتدای این نشست تخصصی با بیان اینکه این بانک در راستای منویات وزارت امور اقتصادی و دارایی و همسو با تحولات بانکداری، راه‌اندازی بانکداری دیجیتال را در دستور کار قرار داده است گفت: از سال 1397 پیاده‌سازی این پروژه آغاز شده و در همین مسیر، بهبود فرآیندها با هدف ارائه خدمات ارزنده به مشتریان و استفاده از اثر سودآوری آن مدنظر قرار گرفته است.

    مدیرعامل بانک تجارت همچنین از اجرای سند خروج از زیان در این بانک خبرداد و گفت: در حال حاضر با وجود رشد هزینه‌ها، زیان بانک تجارت نسبت به سال قبل 55 درصد کاهش یافته و همزمان سهم از بازار بانک نیز روند افزایشی را نشان می‌دهد و شاهد کاهش دو درصدی نرخ هزینه پول نسبت به مدت مشابه سال قبل در بانک هستیم.

    دولت‌آبادی از افزایش 77 درصدی درآمدهای کارمزدی بانک تجارت نسبت به شش ماهه سال گذشته خبر داد و یادآور شد: در کنار افزایش سهم بانک تجارت در صدور ضمانتنامه و گشایش اعتبارات اسنادی و تثبیت جایگاه نخست در صنعت بانکداری کشور 48 درصد رشد در مانده‌های سپرده‌های جاری داشته‌ایم. در این میان 159 درصد نیز افزایش درآمدهای عملیاتی را تجربه کرده‌ایم و 80 درصد رشد در فروش املاک تملیکی و مازاد داشته‌ایم.

    مدیران و کارشناسان صنعت بانکداری کشور در این نشست تخصصی به بیان دیدگاه‌ها و نظرات خود در خصوص پروژه بانکداری دیجیتال بانک تجارت پرداختند. در این نشست تخصصی مرادی مدیرکل بیمه و بانکی وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی را همراهی می‌کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی