عصر بازار

موسوی لارگانی:

خریدوفروش وام دلالی مسبوق به سابقه

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، بر ضرورت نظارت بیشتر بانک مرکزی بر روند اعطای تسهیلات بانکی تاکید کرد و گفت: دلالان رغبت بیشتری به خرید و فروش وام قرض الحسنه نسبت به سایر تسهیلات دارند.

خریدوفروش وام دلالی مسبوق به سابقه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، سیدناصر موسوی لارگانی با اشاره به تخلفاتی که حوزه بانکی رخ می دهد، گفت: متاسفانه خرید و فروش وام موضوعی مسبوق به سابقه بوده و مشکلاتی را برای متقاضیان ایجاد کرده است.

    نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه خرید و فروش وام در سنوات گذشته نیز وجود داشته است، افزود: باید بانک مرکزی نسبت به خرید و فروش وام قرض الحسنه که البته تعداد آن کم است ورود داشته باشد زیرا بی توجهی به این موضوع قشر ضعیف جامعه را دچار زحمت می کند.

    وی با تاکید بر اینکه وام قرض الحسنه به علت سود کم متقاضی زیادی به نسبت سایر وام ها دارد، تصریح کرد: متاسفانه برخی با خرید و فروش وام قرض الحسنه محملی را برای سو استفاده ایجاد کرده اند از این رو لازم است با تشدید نظارت ها جلوی این نوع اقدامات گرفته شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه افزایش نرخ سود بانکی در خرید و فروش وام ها ظلم بزرگی در حق نیازمندان واقعی است، گفت: با توجه به اینکه ارایه وام قرض الحسنه تکلیف قانون بانک‌ها است اما دیده شده که برخی بانک‌ها از ارایه آن سر باز زده و برخی نیز با سوء استفاده سعی در فروش  این نوع تسهیلات دارند.

    موسوی لارگانی با تاکید بر اینکه تخلف در سیستم بانکی زیبنده نظام نیست، افزود: انتظار می رود نمونه فعالیت های مثبت بانک مرکزی در ساماندهی وضعیت بازار در خصوص بهبود عملکرد شبکه بانکی نیز دیده شود.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه سپرده های قرض الحسنه ای که نزد بانک بوده و همچنین منابع حاصل از سپرده حساب های جاری منبع خوبی برای اعطای تسهیلات قرض الحسنه است، تصریح کرد: نیاز است که بانک مرکزی نظارت جدی بر بانک‌ها داشته باشد تا تخلفی در رویه ارایه تسهیلات رخ ندهد.

    وی ادامه داد: وجود تخلف در شبکه بانکی زیبنده نظام نیست از این رو لازم است بانک مرکزی و سایر دستگاه های نظارتی از جمله مجلس در این حوزه نظارت های بیشتر داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی