عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی:

موافقت با معافیت بیمه‌ها از مالیات بر ارزش افزوده

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی از اعلام خسارات اغتشاشات تا هفته آینده خبر داد و گفت: باتوجه به رایزنی‌هایی که در مورد دریافت مالیات از بیمه‌ها وجود دارد، بیمه زندگی معاف از مالیات باقی می‌ماند و مجلس نیز با معافیت بیمه‌ها از مالیات بر ارزش افزوده موافق است.

موافقت با معافیت بیمه‌ها از مالیات بر ارزش افزوده
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، در حاشیه همایش بیمه و توسعه که امروز به مناسبت روز ییمه برگزار شد، غلامرضا سلیمانی - رئیس کل بیمه مرکزی - در نشستی خبری به جریان مالیات از بیمه‌ها اشاره داشت.

    در حالی در اصلاح مالیات بیمه‌ها موضوع حذف معافیت بیمه عمر و زندگی مطرح است که سلیمانی تاکید کرد: معافیت بیمه زندگی ادامه دارد و پیشنهاد بیمه مرکزی بر معافیت تمامی بیمه هاست و تلاش هایی در این زمینه صورت گرفته است.

    وی یاد آور شد که مجلس با معافیت بیمه‌ها از مالیات بر ارزش افزوده موافق است، این در حالی است که اگر معافیت مالیاتی از بیمه حذف شود در مقابل بازار سرمایه و بانک عقب خواهیم ماند.

    هنوز خسارت اغتشاشات مشخص نیست

    اما تعیین خسارت ناشی از اعتراضات بعد از اصلاح قیمت بنزین موضوعی بود که رئیس کل بیمه مرکزی به آن اشاره کرد و گفت: در ماجرای اغتشاشات اخیر، تعدادی از واحدهای تجاری،  فروشگاه‌ها و بانک‌ها خسارت دیده‌اند که برخی بیمه آتش سوزی به اضافه بیمه آشوب بودند و به شرکت‌های مراجعه کردند و آمار ارائه دادند.

    وی افزود: باید اعلام خسارت‌ها ارزیابی شود که در این رابطه فرصت یک هفته‌ای در اختیار آنها قرار گرفته است که بعد از مشخص شدن، پرداخت انجام می‌شود.

    به گفته سلیمانی، تا اوایل هفته آینده لیست خسارت‌ها اعلام خواهد شد.

    پرداخت حقوق در شرکت بیمه خصوصی به خودشان مربوط است

    در این نشست، موضوع ورود بیمه مرکزی به پرداخت حقوق و پاداش در شرکت‌های بیمه خصوصی مورد سوال قرار گرفت که رییس کل بیمه مرکزی در این زمینه توضیح داد: به جز شرکت بیمه ایران بقیه خصوصی هستد و در این شرکت‌ها رابطه مدیر و سهامدار است که پرداخت‌ها نیز به توافق بین خودشان مربوط می‌شود و بهتر است به آن وارد نشویم.

    وی گفت: انتظار ما در شرکت‌های خصوصی بیش از پرداخت حقوق، کارآمدی و انجام تعهدات توانگری مالی و این گونه مسائل است و تمایلی برای ورود به نحوه پرداخت حقوق و پاداش شرکت خصوصی نداریم.

    رئیس کل بیمه مرکزی افزود: در حوزه بیمه برای ما شرکت‌های بیمه‌ای دولتی در رابطه با پرداخت حقوق و پاداش مورد توجه است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی