عصر بازار

معاون نظارتی بانک مرکزی:

آخرین وضعیت بانک‌های ادغامی

کاهش ۱۰ درصدی شعب در مرحله نخست

عصر اعتبار- معاون نظارتی بانک مرکزی آخرین وضعیت بانک‌های ادغامی را تشریح کرد و گفت: براساس تفاهم اولیه کاهش ۱۰ درصدی تعداد شعب هریک از این بانک‌های مشمول ادغام در دستور کار بوده که در حال انجام است.

آخرین وضعیت بانک‌های ادغامی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، فرهاد حنیفی درباره آخرین وضعیت 5 بانک ادغامی قوامین، انصار، حکمت ایرانیان، مهر اقتصاد و موسسه کوثر، اظهار داشت: طبق مصوبات کمیته راهبری در حال حاضر بین 60 تا بیش از 95 درصد از سهام این بانک‌ها  از طریق سازمان بورس اوراق بهادار به بانک سپه منتقل شده است.

    وی افزود: همچنین در چند ماه اخیر زمینه انتخابات هیات مدیره فراهم و این انتخابات برگزار شد و هیات مدیره‌ای که در این بانک‌ها مستقر شدند با هماهنگی بانک سپه و مراجع ذی صلاح و براساس فرآیندی که برای سایر بانک‌ها بود انتخاب شدند.

    معاون نظارتی بانک مرکزی ادامه داد: از نظر اقداماتی که در حال انجام است، بیش از 90 درصد دارایی‌های غیرپولی نظیر املاک، ساختمان‌ها و ... قیمت گذاری شده و در بخش دارایی‌های پولی نیز اقدامات اولیه انجام شده و منتظر صورت‌های مالی حسابرسی شده هستند و از نظر صحت عملیات هم محاسبات این عملیات درحال انجام است.

    به گفته حنیفی، با توجه به اینکه هر کدام از این بانک‌ها نیروهای خاص خود را دارند و بحث ادامه کار این نیروها و محرمانگی اطلاعات اهمیت زیادی دارد این موضوع هم در حال طراحی است و هماهنگی‌های مربوط به تدوین شیوه نامه انجام شده است.

    وی درباره روند کاهش تعداد شعب این بانک‌ها توضیح داد که براساس تفاهم اولیه کاهش 10 درصدی تعداد شعب هریک از این بانک‌های مشمول ادغام در دستور کار بوده که در حال انجام است و انتظار می‌رود این بانک‌ها تا پیش از نهایی شدن ادغام اقدامات لازم را انجام دهند.

    معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: همچنین قرار است پس از تکمیل کار کارشناسی، قیمت سهام  این بانک‌ها  مشخص و مبنای تسویه حساب قرار ‌گیرد، البته برای آخرین گروه باقی مانده و سهامداران عمده می‌توانیم تا پایان سال شاهد تحقق این موضوع باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی