عصر بازار

وزیر ورزش و جوانان خبر داد:

حقوق ماهیانه ۵ میلیونی برای ورزشکارانی که سهمیه کسب کنند

عصر اعتبار- وزیر ورزش و جوانان گفت: به هر ورزشکاری که سهمیه المپیک کسب کند ماهیانه ۵ میلیون حقوق پرداخت خواهد شد.

حقوق ماهیانه ۵ میلیونی برای ورزشکارانی که سهمیه کسب کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، مسعود سلطانی‌فر در گردهمایی مدیران کل ورزش و جوانان استان ها با تبریک میلاد امام حسن عسکری علیه السلام و تشکر از دست اندرکاران این گردهمایی گفت: این شکل جدید  گردهمایی با مباحث تخصصی، کارشناسی و اجرایی مورد توجه همه مدیران قرار گرفته که از این بابت خوشحالم.

    سلطانی فر  در بخش دیگری از سخنانش به نزدیکی المپیک 2020 اشاره کرد و افزود: کمتر از 8 ماه به المپیک توکیو باقی مانده است که تا اینجا 5 سهمیه کشتی، 6 سهمیه تیراندازی، یک سهمیه تیراندازی با کمان قطعی شده و کسب سهمیه در کاراته و تکواندو نیز محتمل است. کاراته وضعیت خوبی دارد و امتیازات خوبی را از مسابقات مختلف کسب کرده  و پیش بینی می شود سهمیه خوبی بگیرد همچنین پیش بینی می شود کشتی هر 12 سهمیه آزاد و فرنگی را کسب کند.

    وزیر ورزش و جوانان با بیان این که در رشته بسکتبال کسب سهمیه کرده ایم ادامه داد: در وزنه بردای دو سهمیه داریم که هنوز مشخص نشده و در شمشیربازی و والیبال نیز امید زیادی به کسب سهمیه داریم.

    سلطانی فر با اشاره به شرایط سخت کسب سهمیه فوتبال، تصریح کرد: در این رشته هرچند 44 سال است که سهمیه ورود کسب نکرده ایم اما عزم و اراده ای خوب بین مسئولان و مدیران و بازیکنان وجود دارد تا جزو سه تیم از 16 تیم آسیا و اقیانوسیه باشیم.

    وزیر ورزش و جوانان با اشاره به تعامل و همکاری خوب وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک و پارالمپیک و مجموعه فدراسیون ها گفت: در ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک تصمیم گرفتیم که زمینه ها و امکانات لازم برای فدراسیون‌های المپیکی را فراهم کنیم فدراسیون مدال‌آور را نیز ویژه تر و پررنگ تر ببینیم. در کشتی، وزنه برداری، تکواندو، شمشیر بازی، کاراته و دو ومیدانی امید کسب مدال داریم و در بقیه رشته ها مثل قایقرانی و دوچرخه سواری نیز امیدواریم ولی با توجه به مقایسه با کشورهای رنکینگ بالا، خیلی پیش بینی کسب مدال نداریم مگر اینکه اتفاق خاصی رقم بخورد.
    وی ادامه داد: از مدیران کل انتظار داریم در رشته هایی که شخصاً ورزشکاران کسب سهمیه کرده اند این قهرمانان مورد حمایت ویژه قرار بگیرند و مسائل معیشتی این قهرمانان با همکاری و هماهنگی ها در ستاد و استان ها حل شود.

    سلطانی فر با بیان این که یکی از وظایف مهم مدیران کل استانی، حمایت همه جانبه از تیم ها و قهرمانان المپیکی و پارالمپیکی است افزود: در ستاد عالی بازی های المپیک و پارالمپیک تصمیم بر این شد که 12 ماه و ماهی 5 میلیون تومان به هر ورزشکاری که کسب سهمیه می کند حقوق  داده شود و هر زمان این سهمیه کسب شد تمام 12 ماه حقوق ماهی 5 میلیون  به قهرمان داده شود و همچنین از نظر جسمی، روحی، معیشتی و تغذیه به این قهرمانان رسیدگی و بر این موضوع نظارت شود.

    سلطانی فر تصریح کرد: موضوع دستورالعمل هیئت های ورزشی نیز به گونه ای در این اساسنامه دیده شده تا هم ضوابط فدراسیون‌های جهانی و هم اختیار و اقتدار وزارت و مدیران کل استان ها حفظ شود. هر چیزی که به مصلحت و پیشرفت ورزشی کشور است، اختیار آن در این اساسنامه به وزارت ورزش و جوانان داده شده است.

    سلطانی فر در پایان با اشاره به بداخلاقی ها و فحاشی های عده ای در استادیوم‌های ورزشی کشور افزود: در کنار برخوردی که فدراسیون فوتبال قرار است سختگیرانه انجام دهد ما هم در وزارت ورزش کارگروه صیانت از ارزش های اخلاقی و فرهنگی را با حضور دستگاه های فرهنگی و قضایی و اطلاعاتی تشکیل داده ایم که خوب است مدیران کل نیز در استانها این ستاد را تشکیل دهند و در کنار برخورد قضایی، کارهای فرهنگی که قطعا در کاهش این بداخلاقی ها موثر است انجام شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی