عصر بازار

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

تدابیر منسجم بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه اکنون مدیریت بانک مرکزی بر بازار به صورت متمرکز بوده و تدابیر منسجمی هم صورت گرفته است، گفت: مردم نسبت به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه و بورس اقدام کنند.

تدابیر منسجم بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، علی اکبر کریمی با اشاره به وضعیت بازار ارز و سکه پس از اصلاح قیمت بنزین، گفت: اکنون مدیریت بانک مرکزی بر بازار به صورت متمرکز بوده و تدابیر منسجمی هم صورت گرفته است.

    نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه با حضور میدانی رییس کل بانک مرکزی در بازار دغدغه جدی برای این بخش وجود ندارد، افزود: بحث سفته بازی و بورس بازی برای سکه نشان داد که ممکن است در مقاطع کوتاه مدت سودآوری برای افراد داشته باشد، اما آحاد مردم اگر بخواهند با تیراژ بالا وارد بورس بازی شوند زیان زیادی خواهند دید.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با تاکید بر اینکه در سال 97 بسیاری از افراد با ورود بیجا به بازار ارز و سکه متحمل ضررهای بسیار شده و سرمایه خود را از دست دادند، تصریح کرد: توصیه این است که مردم وارد این نوع موضوعات نشوند و تا جایی که می توانند سرمایه ها خود را در بازارهای سرمایه و بورس هزینه کنند.

    کریمی ادامه داد: ظرفیت های مناسبی برای سرمایه گذاری در بورس و بازار سرمایه وجود دارد و به لحاظ قانونی نیز مردم باید بدانند که ورود به بازار ارز اکنون به منزله قاچاق است. عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: مردم باید به تجارب گذشته توجه کرده و بدانند که سرمایه گذاری در بازار ارز و سکه عایدی نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی