عصر بازار

کاهش معوقات بانکی با تشکیل کمیته صلح در بانک‌ها

عصر اعتبار- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس از ضرورت تشکیل کمیته‌های صلح در بانک‌ها در راستای تعیین تکلیف معوقات بانکی سخن گفت.

کاهش معوقات بانکی با تشکیل کمیته صلح در بانک‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، غلامعلی جعفرزاده با اشاره به راهکارهای کاهش معوقات بانکی، گفت: اکنون وضعیت ترازنامه بانک ها طی یک فرایند طولانی چندین ساله به صورت دارایی های منجمد درآمده که این نوع دارایی ها تبعات مختلفی را برای بانک ها دارند.

    نماینده مردم رشت در مجلس دهم، با بیان اینکه حذف سود مرکب از راهکارهایی است که می تواند به کاهش معوقات بانکی کمک کند، افزود: بانک ها برای کمک به کاهش دارایی های منجمد خود باید ربح مرکب را حذف کرده و در مسیر تسویه هر چه سریع تر بدهی های خود گام برداند.

    وی با تاکید بر اینکه بانک ها از بخشش سود و جرایم به دلیل نظارت های سختگیرانه نگرانی دارند، تصریح کرد: متاسفانه در بخشش سود و جرایم بانکی همیشه شائبه رانت و فساد وجود دارد، از اینرو بانک ها با ترس با مشتری خود صلح می کنند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم، با بیان اینکه وصول معوقات دست بانک ها برای انجام وظایف محوله را باز می کند، گفت: باید شرایط وصول این نوع دارایی ها از سوی بانک ها با تشکیل کمیته های صلح ایجاد شود.

    وی با تاکید بر اینکه کمیته های صلح باید میان بانک و مشتریان میان داری کرده و جلوی ضرر هر کدام از آنها را با سود حداکثری بگیرد، افزود: وجود چنین کمیته هایی با توجه به بالا بودن میزان معوقات بانکی لازم است.

    این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: یکی از راهکارهای مهم در زمینه افزایش دارایی های شبکه بانکی همین وصول معوقات است که متاسفانه با سخت گیری های انجام شده به نتیجه نمی رسد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی