عصر بازار

سازمان برنامه و بودجه:

اعتبارات بهزیستی و معلولان در لایحه بودجه سال ۹۹ بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است

عصر اعتبار- سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: اعتبارات بهزیستی و معلولان در لایحه بودجه سال ۱۳۹۹ بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است.

اعتبارات بهزیستی و معلولان در لایحه بودجه سال ۹۹ بیش از ۹ هزار میلیارد تومان است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، مرکز اطلاع‌رسانی، روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان برنامه و بودجه در دواکنش به خبر ایلنا با عنوان « افزایش 394 میلیارد تومانی بودجه بهزیستی ناکافی است/ تنها 18.5 درصد از اعتبار مورد نیاز معلولان در بودجه دیده شد» با تصحیح مطلب منتشر شده  اعلام کرد:

    اعتبارات بهزیستی و معلولان در لایحه بودجه سال 1399 بیش از 9 هزار میلیارد تومان است

    به استناد بند الف ماده هفت قانون برنامه ششم توسعه لوایح بودجه سالانه باتوجه به تحولات و شاخص‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تهیه و تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود. همچنین در بخشنامه بودجه سال 1399 تأکید شده است که باتوجه به شرایط اقتصاد کلان کشور در سال 1399 لازم است کلیه دستگاه‌های اجرایی در جهت تسریع در اجرای اصلاحات ساختاری بودجه و تحقق سیاست­های کلی اقتصاد مقاومتی، بودجه پیشنهادی خود را با رعایت انضباط مالی و حذف فرایندها و هزینه‌های غیرضرور و ارتقای بهره‌وری ارائه نمایند.

    اعتبار لحاظ شده برای سازمان بهزیستی کشور در لایحه بودجه سال 1399 کل کشور به شرح ذیل است:

    به عبارت دیگر در سال 1399 مبلغ 9021 میلیارد تومان بابت ارائه خدمات بیمه‌ای، حمایتی و توانبخشی به جامعه هدف سازمان بهزیستی کشور پیش‌بینی شده است که اعتبار نسبتاً مناسبی است. لذا در تدوین لایحه بودجه سال 1399 رویکرد حاکم تامین اعتبار، خدمات قانونی با اولویت‌ بالانظیر حق پرستاری معلولین ضایعه نخاعی، یارانه نگهداری معلولان شدید و خیلی شدید، توانبخشی جسمی و روانی معلولان و مواردی از این قبیل بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی