عصر بازار

تقدیر از صندوق امداد ولایت برای پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان

عصر اعتبار- رئیس کمیته امداد با بیان اینکه طبق تبصره ۱۶ امسال ۳۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته است، اظهار کرد: علاوه بر این از محل اعتبارات توسعه روستایی و منابع امداد اعتباراتی برای اشتغال مددجویان پیش بینی شده است و امسال ۱۷۰ هزار شغل برای جامعه هدف کمیته امداد ایجاد خواهد شد.

تقدیر از صندوق امداد ولایت برای پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سیدمرتضی بختیاری در همایش «شبکه بانکی یاور توانمندسازی اقتصادی نیازمندان» که با حضور رئیس کل بانک مرکزی و مسئولان کشوری و استانی، در مشهد برگزار شد با قدردانی از تلاش‌های شبکه بانکی در کمک به نیازمندان به ویژه مددجویان کمیته امداد، افزود: تسهیلات پرداختی برای اشتغال و توانمندسازی مددجویان از نوع قرض‌الحسنه است و مدیران بانکی در این امر خیر شریک هستند.

    وی با تاکید بر اینکه برای توسعه اشتغال مددجویان باید فضای کارآفرینی را به سمت مشاغل خانگی و خرد سوق دهیم تا بیشترین بهره‌وری را داشته باشیم، ادامه داد: براساس برنامه ششم توسعه کشور ایجاد سالانه 100 هزار فرصت شغلی‌ توسط دستگاه‌های حمایتی پیش‌بینی شده است که از این تعداد، 70 هزار شغل سهم کمیته امداد و 30 هزار شغل سهم بهزیستی است.

    رئیس کمیته امداد با بیان اینکه طبق تبصره 16 امسال 3500 میلیارد تومان اعتبار برای ارائه تسهیلات  به مددجویان کمیته امداد اختصاص یافته است، اظهار کرد: علاوه بر این از محل اعتبارات توسعه روستایی و منابع امداد اعتباراتی برای اشتغال مددجویان پیش بینی شده است و امسال 170 هزار شغل برای جامعه هدف کمیته امداد ایجاد خواهد شد.

    در ادامه این همایش، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به ضرورت توانمندسازی مددجویان کمیته امداد و نقش سیستم بانکی در این فرآیند، گفت: امروز الگوی خوبی در کمیته امداد برای ایجاد اشتغال و توانمندسازی مددجویان در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه در 2 سال گذشته 83 هزار خانوار با کمک تسهیلات اشتغال شبکه بانکی از حمایت کمیته امداد خارج شدند، افزود: باید همین روش را با قدرت ادامه دهیم و بانک مرکزی آماده است با توان بیشتر در این مسیر از کمیته امداد حمایت کند.

    رئیس کل بانک مرکزی با تاکید بر اهمیت توسعه اشتغال روستایی خاطرنشان کرد: برای توسعه پایدار باید اشتغال را هدف بگیریم و اگر نتوانیم کار اساسی انجام دهیم، سایر تلاش‌ها ابتر خواهد بود.

    همتی ادامه داد: سقف وام کارفرمایی را به 500 میلیون تومان رسانده‌ایم و اگر کارفرمایی 10 نفر از مددجویان کمیته امداد را مشغول به کار کند، این رقم را دریافت خواهد کرد.

    وی گفت: امسال سال رونق تولید است و تمام تلاش سیستم بانکی این است که این هدف محقق شود.

    در این همایش از مدیران 17 بانک عامل که بیشترین همکاری را در پرداخت تسهیلات به مددجویان داشته اند تقدیر شد. همچنین صندوق قرض الحسنه امداد ولایت مورد تقدیر ویژه رئیس کل بانک مرکزی قرار گرفت.

    پورسعید خلیلی