عصر بازار

رییس کل بیمه مرکزی اعلام کرد

وضعیت پوشش بیمه‌ای در صنعت خودرو

عصر اعتبار- آنطور که رئیس کل بیمه مرکزی اعلام کرد حدود ۱۴ هزار میلیارد تومان از کل پرتفوی بیمه‌ای، سهم بیمه شخص ثالث است.

وضعیت پوشش بیمه‌ای در صنعت خودرو
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۲ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، غلامرضا سلیمانی در رابطه با وضعیت بیمه در بخش های مختلف با اشاره به این‌که در حال حاضر پوشش بیمه ای در کشور به حدود500 میلیارد دلار می رسد، توضیح داد: پوشش بیمه در کلیه صنایع کشور و همه بخش‌ها از پالایشگاه، نیروگاه، صنایع و خودرو و هرجایی که دارایی وجود داشته باشد اعمال شده است و حتی حوادث طبیعی، زلزله و سیل در پوشش بیمه قرار دارند که مجموعا به 500 میلیارد دلار می رسد.

    وی در رابطه با بیمه در صنعت خودرو نیز گفت: خودرو یکی از بخش‌هایی است که سهم قابل توجهی در پوشش بیمه‌ای دارد؛ به طوری که در حال حاضر از حدود 22 میلیون خودرو در سطح کشور بیش از 90 درصد تحت پوشش بیمه هستند.

    وی با اشاره به سهم بالای بیمه شخص ثالث اظهار کرد: در سال گذشته 14 میلیارد تومان از کل پرتفوی بیمه‌ای سهم بیمه شخص ثالث بوده است.

    رییس کل بیمه مرکزی البته در رابطه با این‌که هر یک از شرکت‌های خودروسازی چه میزان در پوشش بیمه‌ای سهم دارند توضیحاتی ارائه نکرد.

    این در حالی است که آخرین گزارشی که چندی پیش رییس کل بیمه مرکزی در مورد وضعیت بدهی شرکت های خودرو و به طور خاص دو شرکت خودروسازی سایپا و ایران خودرو اعلام کرد از این حکایت داشت که شرکت سایپا بدهی حدود 1000 میلیارد تومانی به صنعت بیمه داشت که مدتی حاشیه‌ساز شده بود اما ظاهرا با ورود بیمه مرکزی و طی توافقات انجام شده، سایپا در حال پرداخت بدهی‌های خود است و از سوی دیگر خودروهای جدید این شرکت به روال عادی بیمه می‌شوند.

    اما در مورد ایران خودرو هم به گفته سلیمانی مشکلی در بخش بدهی و بیمه وجود ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی