عصر بازار

تمرکز ۶۵ درصد قدرت "هش بیت کوین" در چین

عصر اعتبار- دومین اقتصاد بزرگ دنیا بیشترین تأثیر را بر معروف ترین ارز مجازی دنیا دارد. اگر چند تا از ماینر های بزرگ چین خاموش شوند نرخ هش بیت کوین به شدت سقوط می‌کند و امنیت شبکه کاهش می یابد.

تمرکز ۶۵ درصد قدرت "هش بیت کوین" در چین
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، 65 درصد قدرت هش بیت کوین، اولین ارز مجازی غیرمتمرکز دنیا در چین قرار دارد.

    به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، اقتصاددان های بدبینی مثل نوریل رابین اغلب ادعا می کنند تمرکز بالای قدرت بین ماینر ها و بلاک چین حتی نزدیک به ویژگی غیر متمرکز بودن و دموکراسی ارز مجازی هم نیست.این نکته که بیشتر نرخ هش بیت کوین توسط چین عرضه می شود بر این ادعا تاکید می‌کند.

    نرخ هش واحد اندازه گیری است که معین می کند شبکه بیت کوین برای کارکرد دائمی خود چه میزان قدرت مصرف میکند. نرخ هش در واقع قدرت محاسبه ای است که بلوکهای استخراج ارز مجازی دارند و از شبکه محافظت می کند. نرخ هش زمانی که تحت فشار باشد 91.34 اگزا هش  در ثانیه خواهد بود.

    این احتمال وجود دارد که دومین اقتصاد بزرگ دنیا بیشترین تأثیر را بر بهترین ارز مجازی داشته باشد. اگر چند تا از ماینر های بزرگ چین خاموش شوند نرخ هش به شدت سقوط می‌کند و امنیت شبکه کاهش می یابد.

    بیشتر قدرت استخراج بیت کوین به خاطر عوامل طبیعی در چین قرار دارد. یک تحلیل‌گر بازار استخراج ارز مجازی در پلتفرم تجارت و مدیریت سرمایه بیت کوین گفت: «چین کشور وسیعی است و مناطق کمتر توسعه یافته بسیاری در این کشور وجود دارد که برق مازاد ارزان قیمت دارند، مناطقی مانند ژیجانگ،یانان، ایالت خودمختار مغولستان چین و سیچوان. همانطور که میدانیم هزینه برق و ماشین آلات استخراج دو عامل مهم برای هزینه‌های استخراج بیت کوین هستند بنابراین شرکت های استخراج کننده و ماینرهای شخصی ترجیح می دهند این کار را در چین انجام دهند.

    نیمی از قدرت استخراج ارز مجازی در سیچوان قرار دارد که می تواند حجم بالایی از برق آبی ارزان قیمت را فراهم کند.

    علاوه بر این، پیشرفت های عمده ای در زمینه سخت افزار استخراج بیت کوین طی سال گذشته صورت گرفته که بیشتر آنها در چین نصب شده است. کشورهایی مثل نروژ که از نظر سیاسی ثبات دارند و  ظرفیت تولید برق آبی آنها بالاست هم می‌توانند نیروگاههای قدرتمندی برای استخراج بیت کوین باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو