عصر بازار

معاون رئیس قوه قضائیه:

مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم مالیاتی تاسیس می‌شود

عصر اعتبار- معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه از راه اندازی مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم مالیاتی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم مالیاتی تاسیس می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از واحد اطلاع رسانی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه،معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و سازمان امور مالیاتی کشور به منظور گسترش همکاری در تحقق عدالت مالیاتی و پیشگیری از فرار مالیاتی در کشور، سند همکاری مشترک امضا کردند.

    در این تفاهم نامه که با هدف ایجاد رویه واحد در پیشگیری منعقد شد، بر مقابله هوشمند با جرائم مالیاتی از طریق استفاده از ظرفیت­های موجود در قوه قضاییه و سازمان امور مالیاتی تاکید شده است.

    محمدباقر الفت معاون اجتماعی قوه قضاییه در این نشست گفت: قوه قضاییه علاوه بر عدالت گستری از طریق صدور حکم، تکالیف متعددی دارد که درصدد احیای همه وظایف و تکالیف قانونی هستیم و این امر در دوره ریاست آیت الله رئیسی شتاب بیشتری گرفته و وارد عملیات اجرایی شده ایم.

    وی افزود: همکاری با سازمان امور مالیاتی نیز در این راستا است و در خصوص اخذ مالیات حقه وظیفه خود می دانیم که وارد میدان شویم .

    الفت با تاکید بر همکاری قضایی با سازمان امور مالیاتی کشور، از راه اندازی مجتمع تخصصی رسیدگی به جرایم مالیاتی در راستای یکی از مفاد تفاهم نامه در آینده نزدیک خبر داد و بر ضرورت آموزش قضات علاقمند و توانمند در این حوزه اشاره کرد.

    معاون رییس قوه قضاییه با اشاره به سابقه معاونت در برگزاری رویداد استارتاپی و گنجاندن محور مربوط به پیشگیری از فرار مالیاتی در این رویداد ، بر لزوم استفاده از ظرفیت جوانان و استقاده از ایده­های به روز آنها تاکید کرد.

    الفت همچنین با نقد نگاه تهران محوری در بسیاری از برنامه ریزی ها، بر لزوم همکاری در سطوح استانی و ملی تاکید و ابراز امیدواری کرد با همکاری معاونت اجتماعی و سازمان امور مالیاتی این اقدام در استان ها پررنگ شود و ارتباط دادگستری های کل استان و ادارات کل امور مالیاتی استان ها ارتقا یابد.

    امید علی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی کشور نیز در این نشست گفت: کشور ما اهداف بلندمدتی دارد اما وقتی عملکردها را با اهداف و آرزوها مقایسه می­کنیم فاصله زیادی بین این دو وجود دارد.

    وی با تاکید بر عبور از پارادایم مالیات ستانی به نگاه شراکتی گفت:  هوشمندسازی نظام مالیاتی و ریزداده مبنا شدن مدیریت در کشور می تواند موجب ارتقا شفافیت و حل بسیاری از مسائل در این باره شود.

    رئیس سازمان امور مالیاتی کشور در ادامه با ارزشمند شمردن نگاه و رویکرد قوه قضاییه و معاونت پیشگیری از جرم در مبارزه با فساد  گفت: تمامی کنش ها و تراکنش های مالی در کشور توسط سازمان رصد می شود که این امر با هدف پیشگیری از تخلف و فرار مالیاتی و برخورد با موارد جرم و تخلف است.

    پارسا در پایان بر لزوم همکاری نهادهای قضایی و اجرایی در سطح استان با سازمان های امور مالیاتی تاکید کرد.

    همکاری معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه با سازمان امور مالیاتی کشور از سال 1394 باتشکیل کمیته پیشگیری از جرایم مالیاتی و کارگروه های آسیب شناسی در ذیل اداره کل پیشگیری های قضایی شکل گرفته و تاکنون منتج به نتایج خوبی در حوزه مقابله با فرار مالیاتی شده است.

    مدیران کل معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه و سازمان امور مالیاتی کشور در این جلسه حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی