عصر بازار

دستگیری مجری قلابی که حساب برنده‌ها را خالی می‌کرد

عصر اعتبار- رئیس پلیس فتا پایتخت، از دستگیری یک کلاهبردار که با تماس به شهروندان خود را مجری برنامه معرفی و از آنان وجوهی را سرقت می کرد، خبر داد.

دستگیری مجری قلابی که حساب برنده‌ها را خالی می‌کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سرهنگ تورج کاظمی، گفت: شانزدهم مرداد 98 خانمی 36 ساله ساکن تهران با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرایم رایانه ای «ناحیه 31 تهران» به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشت فردی با وی تماس تلفنی برقرار کرده و مدعی شده است که مجری برنامه رادیو جوان می باشد و شماره همراه من از برندگان خوش حساب می باشد و من برنده مبلغ 50 میلیون ریالی هزینه سفر به عتبات عالیات شده ام. در صورت تمایل می توانستم یا سفر به عتبات را انختاب کنم و یا اینکه هزینه سفر را دریافت کنم که من هم با دریافت مبلغ هزینه سفر موافقت کردم.

    وی عنوان داشت: شاکی در ادامه عنوان کرد، تماس گیرنده که بیان مسلط و شیوایی داشت و من هم باور کرده بودم برنده شدم، مجری برنامه شماره کارت من را برای واریزی وجه درخواست کرد و سپس خواستار رمز دوم کارت شد . کارتم رمز دوم آن فعال نبود و مجری برنامه که فردی خوش بیان و مسلط بود من را متعاقد کرد که به دستگاه خودپرداز مراجعه کنم و برای کارتم رمز دوم دریافت کنم. با مراجعه به خودپرداز و دریافت رمز دوم، در ادامه متوجه شدم که به جای واریزی مبلغ 50 میلیون ریال، مبلغ 65 میلیون ریال از حسابم برداشت شده است.

    رئیس پلیس فتا پایتخت با اشاره به اینکه پرونده مشابه دیگری نیز به این پلیس ارجاع شد، عنوان کرد: شناسایی متهم یا متهمان پرونده در دستور کار تیمی از افسران پلیس فتا قرار گرفت و ماموران در گام نخست تحقیقات خود دریافتند، متهم پس از اطمینان از حضور قربانی در پای دستگاه خودپرداز ابتدا از او می خواهد که موجودی کارت را استعلام کند و سپس وی را به قسمت انتقال وجه هدایت و از وی می خواهد کد چند رقمی که ابتدا با دو صفر آغاز می شود را در قسمت انتقال وجه وارد کند در واقع این کد همان میزان موجودی کارت قربانی است که به محض وارد کردن کد، توسط کاربر موجودی متناسب با ظرفیت خودپرداز به سرقت می رود.

    کاظمی گفت: متهم از شگرد دیگری نیز برای سرقت وجوه استفاه می کرده و از قربانی می خواسته که برای واریز کردن هدیه، رمز دوم کارت را فعال و آن را ارسال کند که به محض اعلام رمز دوم کارت، متهم که از قبل آماده انتقال و سرقت پول مال باخته به صورت اینترنتی بوده، با دریافت رمز حساب قربانی را تخلیه و سرقت موجودی حساب قربانی خود می نماید.

    وی افزود : با تحقیقات پلیسی، هویت متهم شناسایی شد و با هماهنگی مقام قضائی تیمی از ماموران پلیس فتا برای دستگیری متهم اقدام و موفق شدند متهم را که مردی 23 ساله است، دستگیر و برای تحقیقات تکمیلی به پلیس فتا منتقل کنند.

    رئیس پلیس فتا گفت: با انتقال متهم به پلیس فتا و تحقیق از وی، در ابتدا، متهم که منکر اتهام انتسابی بود، با ادله موجود مواجه و به ناچار لب به اعتراف گشود به جرم ارتکابی اعتراف کرد.

    وی افزود: با کشف جزئیات پرونده متهم برای سیر مراحل قانونی به دادسرای ناحیه 31 معرفی شد.

    این مقام انتظامی با اشاره به اینکه برای انتقال وجه نیازی به رمز دوم نیست و در صورت برنده شدن فقط ارائه شماره کارت لازم است، از شهروندان خواست: در صورت دریافت پیامک های مشکوک و تماس های تلفنی، به سایت صدا و سیما مراجعه کنند و یا با تماس تلفنی به روابط عمومی صدا و سیما از صحت و سقم موضوع مطلع شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی