عصر بازار

روزهای درخشان پوند

عصر اعتبار- با تداوم روند صعودی پوند، ارزش ارز انگلیسی به بالاترین سطح ۱۸ماه اخیر رسید.

روزهای درخشان پوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، واکنش بازار ارز به پیروزی قاطع حزب محافظه کار به رهبری بورس جانسون در انتخابات انگلیس کماکان ادامه دارد و تقاضای بسیار زیاد برای خرید پوند از سوی معامله‌گران باعث شده است تا ارز انگلیسی وارد مداری کاملا صعودی شود. در نخستین روز از معاملات هفتگی ارزی، ارزش پوند در برابر دلار به بالاترین سطح 18 ماه اخیر و در برابر یورو به بالاترین سطح سه سال اخیر رسید.

    طبق اعلام پایگاه خبری پوند استرلینگ، امروز ( شانزدهم دسامبر) نرخ برابری هر پوند معادل  1.3387 دلار و 1.3168 فرانک سوئیس اعلام شد. هم‌چنین پس از مدت‌ها پوند موفق شد تا کانال 1.2 یورویی را بشکند و هر پوند تا 1.2021 یورو صعود کند. در برابر ارزهای آسیایی نیز پوند کاملا صعودی بود تا جایی که هر پوند به ازای 95.0011 روپیه هند، 1.9482 دلار استرالیا، 1.8147 دلار سنگاپور، 146.4362 ین ژاپن و 9.3522 یوان چین مبادله شد.

    دریک هالپنی، مدیر تحقیقات بازارهای جهانی در بانک" میتسوبیشی" گفت: به نظر می‌رسد اکنون یکی از طلایی ترین زمان ها برای پوند در سال جاری باشد. نتایج قاطع انتخابات خیلی به صعود پوند کمک کرد.

    بوریس جانسون وعده داده است که بلافاصله پس از تشکیل دولت جدید، انگلیس را روز سی و یکم ژانویه از اتحادیه اروپا خارج کند. انگلیس و اتحادیه اروپا تاکنون سه مرتبه بر سر چگونگی برگزیت به توافق رسیده اند که هر سه بار به دلیل مخالفت مجلس انگلیس با طرح‌های پیشنهادی این کار به تعویق افتاده است. با این حال برخی کارشناسان معتقدند که کار اصلی تازه شروع شده است و باید مذاکرات جامعی برای ترسیم روابط مالی، بانکی و تجاری با اتحادیه اروپا آغاز شود.

    کنتین فیتسیمن، کارشناس بازار ارز در موسسه " تی رو" گفت: این تازه شروع ماجرا است و کار اصلی، مذاکره با اتحادیه اروپا در خصوص چهارچوب روابط آینده خواهد بود. فکر می کنم این مذاکرات پیچیده و زمان‌بر باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی