عصر بازار

بودجه ۹۳۸ میلیارد دلاری ژاپن تصویب شد

عصر اعتبار- کابینه ژاپن بودجه ۱۰۲ تریلیون ینی برابر با ۹۳۸ میلیارد دلاری این کشور برای سال میلادی ۲۰۲۰ را امروز جمعه تصویب کرد که در نوع خود رکورد جدیدی محسوب می شود.

بودجه ۹۳۸ میلیارد دلاری ژاپن تصویب شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، تلویزیون دولتی ژاپن روز جمعه گزارش کرد جمعیت رو به سالخوردگی ژاپن یک عامل اصلی افزایش بودجه این کشور است از این مبلغ، میزان بی سابقه 328 میلیارد دلار به حوزه تامین اجتماعی اختصاص می یابد که بیش از هر زمان دیگری تا کنون است این هزینه کرد مخارج پزشکی و سایر هزینه های سالمندان را پوشش می دهد.

    بعلاوه، این بودجه هزینه دوره مهد کودک و پیش دبستانی، و همچنین هزینه تحصیل در مقاطع بالاتر برای خانواده های کم درآمد را تحت پوشش قرار می دهد.

    قرار است که حدود 16 میلیارد و 500 میلیون دلار برای اقدامات محرک اقتصادی تخصیص یابد این اقدامات برای تقویت آماده سازی در برابر بلایا از جمله مستحکم کردن زیرساخت های کشور می شود.

    وجوهی نیز برای فناوری های نوین اختصاص می یابد حدود 33 میلیون دلار جهت بهره برداری از شبکه های 5G برای خدمات کشاورزی و پزشکی در ژاپن تخصیص خواهد یافت.

    انتظار می رود درآمد مالیاتی میزان بیسابقه 63 تریلیون ین یا حدود 580 میلیارد دلار باشد که ناشی از افزایش مالیات بر مصرف است که در ماه اکتبر سال میلادی جاری اعمال شد.

    از آنجایی که شرایط دشوار مالی در ژاپن ادامه دارد انتظار می رود صدور اوراق قرضه دولتی جدید حدود یک سوم کل این درآمد را تامین کند.

    از این مبلغ همچنین قرار است 5.3 تریلیون ین برابر با (48.8 میلیارد دلار) با هدف تامین هزینه های مربوط به نیروهای آمریکایی مستقر در این کشور و توسعه یک جنگنده نسل جدید، برای بودجه نظامی این کشور در نظر گرفته شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی