عصر بازار

بزرگترین موج اخراج کارمندان بانک‌های بزرگ جهان طی چهار سال گذشته

عصر اعتبار- بانک‌های بین‌المللی در سراسر جهان قصد دارند ۸۰ هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کند؛ این رقم بالاترین میزان اخراج کارکنان بانک‌های بزرگ در جهان از سال ۲۰۱۵ محسوب می‌شود.

بزرگترین موج اخراج کارمندان بانک‌های بزرگ جهان طی چهار سال گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصراعتبار» به نقل از فارس، بانک‌های بزرگ بین‌المللی قصد دارند بزرگترین اخراج کارمندان خود طی چهار سال گذشته را کلید بزنند.

    50 بانک بزرگ جهان از برنامه خود برای تعدیل نیروها خبر داده و در مجموع 78 هزار نفر از کارمندان این بانک‌ها اخراج خواهند شد. این رقم طی چهار سال گذشته بی‌سابقه بوده است.

    در سال 2015 نیز شاهد اخراج 91 هزار و 448 نفر از کارمندان بانکهای بین‌المللی در سراسر جهان بوده‌ایم.

    بانکهای اروپایی بیشترین سهم را از اخراج کارمندان در سراسر جهان خواهند داشت، به گونه‌ای که 63 هزار و 500 نفر معادل 82 درصد از کل کارمندان بانکها که قرار است اخراج شوند، اروپایی خواهند بود.

    اخیراً بانک بزرگ مورگان استنلی آمریکا نیز به جمع بانکهایی که می‌خواهند کارمندان خود را اخراج کنند پیوسته و اعلام کرده است که 1500 نفر از نیروهای خود را تعدیل می‌کند.

    دویچه بانک آلمان نیز اعلام کرده در راستای اجرای طرح کاهش هزینه‌های 8.3 میلیارد دلاری خود تا سال 2022، 18 هزار کارمند خود را در جهان اخراج می‌کند.

    با توجه به رقم امسال، طی شش سال گذشته باندهای بزرگ جهانی 425 هزار نفر از کارمندان خود را اخراج کردند.

    کارشناسان بر این باورند که این روند اخراج کارمندان از سوی بانک های بزرگ احتمالا برای سال 2020 ادامه خواهد یافت چرا که این بانک های طی ماه های آینده همچنان با چالش هایی روبرو خواهند بود.

    به عنوان مثال بانک جولیوس بائر سوئیس و بانک بیلبائو ویزکایا آرجنتاریای اسپانیا از برنامه خود برای تعدیل نیرو در سال جدید خبر داده اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی