عصر بازار

معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد:

مجوز سردفتری و تاسیس داروخانه رفع انحصار شد

عصر اعتبار- معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد از رفع انحصار اعطای مجوز سردفتری و تاسیس داروخانه‌ها از سوی هیات مقررات‌زدایی و تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار خبر داد.

مجوز سردفتری و تاسیس داروخانه رفع انحصار شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمد علی دهقان دهنوی در گفتگو با برنامه "روی خط خبر" شبکه خبر سیما با تاکید بر اینکه این فضا باید شکسته شود، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل ساز و کار پیچیده و زمان بر و بعضا مانع برای شروع کسب و کار ها در کشور، در برخی صنوف و فعالیت ها، موضوع به انحصار انجامیده است.

    وی با اشاره به راه اندازی درگاه ملی مجوزهای کشور به آدرس www.g4b.ir و بارگذاری اطلاعات مربوط به 90 درصد مجوزهای کشور در این درگاه، گفت: این درگاه به مرور تکمیل شده و اطلاعات 100 درصد مجوزها، برای مراجعه مردم در آن قرار خواهد گرفت به نحوی که متقاضی هر کسب و کاری بتواند برود آنجا مراجعه کند و ببیند شرایط کارش چگونه است.

    معاون امور اقتصادی وزارت اقتصاد بیان داشت: این کار، شروع این فرآیند است و در مرحله بعد، هر یک از این مجوزها در هیات مقررات زدایی و در مرکز ملی بهبود فضای کسب و کار، از سه منظر "زمان"، "هزینه" و "تعداد و مراحل" صدور، مورد بررسی قرار می گیرد و هر کدام از آنها که فاقد مبانی قانونی تشخیص داده شود، بلافاصله حذف خواهد شد.

    دهقان افزود: در واقع، یک پالایش سراسری در نظام مجوزها را در پیش رو داریم اما از آنجا که تعداد مجوزها خیلی زیاد است و به بیش از دو هزار مجوز بالغ می شود، پالایش و بررسی آنها با اولویت بندی، در حال انجام است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی