عصر بازار

مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران:

۹۵ درصد اصناف نمی‌توانند افزایش مالیات سال آینده را پرداخت کنند

عصر اعتبار- مشاور مالیاتی اتاق اصناف ایران گفت: ما عدالت مالیاتی نداریم، معنایی ندارد که معافیت‌های مقرری برای شخص یا نهادی وجود داشته باشد چرا باید گروهی از خدمات این کشور استفاده کنند اما مالیات ندهند.

۹۵ درصد اصناف نمی‌توانند افزایش مالیات سال آینده را پرداخت کنند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محمد رضا جعفریان در خصوص نحوه پرداخت مالیات در سال‌های آینده گفت: مطابق ماده 97 قانون مالیات‌ها، سازمان مالیات حق ندارد که در سال آینده مالیات واحدی را به صورت علی‌الراس محاسبه کند و حتما مالیات باید در چارچوب مدارک و مستندات باشد و لذا من اینجا اعلام می‌کنم که اصناف اظهارنامه خود را در چارچوب اسناد و مدارک مستند ارائه کند تا هیچ بهانه‌ای برای رد آنها از سوی ممیزان مالیاتی نباشد.

    وی افزود: بر اساس قانون هر اظهارنامه و اسنادی که مودی ارائه کند مورد قبول است مگر اینکه ممیز اسنادی ارائه کند که صحت و سلامت آنها را رد کند.

    وی در خصوص اینکه آ‌یا اصناف توانایی افزایش 24 مالیات را دارد یا خیر گفت: 95 درصد صنوف با توجه به شفافیت و فعالیتی که دارند از عهده این عدد برنخواهند آ‌مد اما پنج درصد دیگر می‌توانند این 24 درصد را پرداخت کنند و حتی برخی ظرفیت بیش از آ‌ن را نیز دارند. متاسفانه اکنون بین اصناف و سازمان مالیات اعتماد وجود ندارد وگرنه اصناف خودشان می‌توانستند اعلام کنند که چه گروه‌هایی می‌توانند مالیات بیشتری پرداخت کنند.

    وی افزود: ما عدالت مالیاتی نداریم، معنایی ندارد که معافیت‌های مقرری برای شخص یا نهادی وجود داشته باشد چرا باید گروهی از خدمات این کشور استفاده کنند ولی مالیات ندهند. بر چه اساس حق من شهروند را به یک نهاد دیگر بدهند. نمایندگان مجلس نیز در این خصوص مقصر هستند که معافیت‌های مالیاتی را قانونی کردند، تمام اینها تبعیض مالیاتی است.

    وی ادامه داد: عدالت مالیاتی فقط از سوی سازمان مالیات محقق نمی‌شود بلکه وزارت صمت و اقتصاد نیز باید دست از بخشی نگری بردارند و به دنبال عدالت مالیاتی باشند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو