عصر بازار

آمریکا حساب‌های بانکی عراق را مسدود می‌کند؟

عصر اعتبار- آمریکا در تازه‌ترین دور فشارهای خود برای باقی‌مانده نیروهای نظامی‌اش در منطقه، عراق را تهدید کرد که حساب‌های بانکی این کشور را مسدود می‌کند.

آمریکا حساب‌های بانکی عراق را مسدود می‌کند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، آمریکا عراقی‌ها را تهدید کرده که این کشور را از دسترسی به حساب بانکی موجود در آمریکا که درآمد حاصل از فروش نفت را در آن ذخیره می‌کند، محروم کند. وال استریت ژورنال گزارشی را با استناد به منابع خود در بغداد منتشر کرد که از تهدید ایالات متحده نسبت به قطع دسترسی به حسابهای بانکی عراق در آمریکا حکایت دارد.

    بر اساس این گزارش، عادل عبدالمهدی هشداری را با این مضمون دریافت کرد: " در صورت اجبار به خروج سربازان آمریکایی از عراق، این کشور می تواند دسترسی به حساب بانکی خود را در بانک فدرال رزرو نیویورک از دست بدهد. "

    در این گزارش آمده است که چنین اقدامی از سوی مقامات آمریکایی می تواند خسارت جدی به اقتصاد عراق وارد کند. به اینکه چه مقدار سرمایه در حساب بانکی ذخیره وجود دارد  اشاره ای نشده است.

    پیش از این، آمریکا به دلیل سوء ظن مبنی بر اینکه وجوه حاصل از فروش نفت عراق برای تأمین مالی داعش استفاده می‌شود و به حساب هایی در کشورهای دیگر منتقل می‌شود، دسترسی بغداد را به این حساب ها برای چندین هفته در سال 2015 مسدود کرده بود.

    پارلمان عراق پس از حمله تروریستی نیروهای آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد که منجر به شهادت سردار قاسم سلیمانی شد، تصمیم گرفت نیروهای خارجی را از این کشور اخراج کند.

    رییس جمهور آمریکا، دونالد ترامپ در پاسخ به این مسئله عراق را با عواقب جدی تهدید کرد. به گفته وی، او آماده است که تحریم‌هایی را علیه بغداد اعمال کند "که آنها تاکنون ندیده اند. " علاوه بر این، ترامپ افزود، ارتش آمریکا قصد ندارد عراق را ترک کند تا زمانی که هزینه پایگاه هوایی ساخته شده توسط آمریکایی ها را بپردازد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی