عصر بازار

حداقل «حقوق» سال ۹۹ معلمان مدارس غیردولتی اعلام شد

عصر اعتبار- مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش کف حقوق پرداختی معلمان در الگوی شهریه سال آینده را طبق قانون کار دانست و گفت: موسس دیگر نمی‌تواند نیروی حق‌التدریس با حقوق پرداختی کمتر از قانون کار جذب کند.

حداقل «حقوق» سال ۹۹ معلمان مدارس غیردولتی اعلام شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، سعید صالح  درباره روند تعیین شهریه مدارس غیردولتی سال آینده و زمان ابلاغ آن اظهار کرد: به زودی سامانه مربوط را برای اصلاح اطلاعات موسسان مدارس باز می‌کنیم و شهریه را بسیار زودتر از آغاز سال تحصیلی آتی اعلام خواهیم کرد.

    وی افزود: الگوی شهریه تغییراتی نسبت به سال جاری دارد. البته ساختار الگو تنها تغییرات جزئی در فرمول‌ها دارد، اما مهمترین اتفاق رخ داده سیستماتیک شدن ورود داده‌ها و صحت سنجی اطلاعات است.  این امر از طریق اتصال به سامانه سناد،‌ ضمن خدمت و تامین اجتماعی انجام می شود. مراحل اولیه اتصال به سامانه تامین اجتماعی انجام و مراحل اجرایی باقی مانده است. به این ترتیب اطلاعاتی چون تعداد دانش‌آموز، ظرفیت، تعداد کلاس  و نیروهای بیمه شده از طریق سیستم صحت سنجی شده و خطای انسانی و جهت گیری‌های احتمالی کاهش می‌یابد.

    مدیرکل مدارس غیردولتی وزارت آموزش و پرورش کف داده حقوق برای نیری انسانی را در الگوی شهریه سال آینده، حداقل حقوق در قانون کار دانست و گفت: موسس دیگر نمی‌تواند حق‌التدریس با حقوق کمتر از کف قانون کار جذب کند. تلاش ما این است که میزان اشکالات قبلی کاهش یابد و به صفر نزدیک شود. وقتی سیستم هوشمند شود، تخلفاتی چون کم کاری کاهش می‌یابد.

    صالح در پاسخ به اینکه آیا از سال آینده شاهد دریافتی‌های کمتر از یک میلیون تومان در بین معلمان مدارس غیردولتی نخواهیم بود؟ اظهار کرد: اطلاعاتی که موسس وارد می‌کند در تعیین شهریه نهایی اثرگذار است. کف  حقوقی که موسس وارد می‌کند نباید کمتر از حداقل حقوق در قانون کار باشد. طبق قانون معلمان باید تحت پوشش بیمه نیز قرار بگیرند.

    وی با بیان اینکه تمام تلاش ما واقعی کردن نرخ شهریه است گفت: نیازمند فرهنگ سازی در این زمینه هستیم. باید هم شرایط اقتصادی مردم و هم وضعیت موسسان  را درنظر بگیریم. مردم شرایط اقتصادی سختی دارند و نمی‌شود آن را کتمان کرد. از آن سو شرایط موسسان را هم باید در نظر گرفت. اجاره بهای مدارس بالا رفته و آیین نامه‌های جدید، انتخاب ملک را برای مدرسه سخت‌تر کرده است. اجاره بهاء به شدت افزایش یافته و در تهران تا 100 درصد افزایش اجاره بهاء نیز داشته‌ایم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو