عصر بازار

صدقات مردم به مددجویان کمیته امداد ۲۵ درصد رشد کرد

عصر اعتبار- معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد با بیان اینکه صدقات مردم به مددجویان کمیته امداد ۲۵ درصد رشد کرده است، گفت: در ۹ ماهه امسال ۳۰۶ میلیارد تومان صدقه جمع آوری شده است.

صدقات مردم به مددجویان کمیته امداد ۲۵ درصد رشد کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، عسگریان معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست خبری گزارش 9 ماهه ضمن عرض تسلیت به هموطنان اظهار داشت: در چند استان در حال کمک های به سیل زدگان استان سیستان و بلوچستان هستند. در سال گذشته هم مردم کمک های بسیاری در حوزه های مختلف داشتند. در ابتدای امسال سیل اتفاق افتاد و  28 استان کشور درگیر شدند و مردم علاوه بر اینکه در همان موقع کمک کردند در بعد از سیل هم کمک های به این استان ها همچنان ادامه داشته است.

    وی ادامه داد:  وقتی بودجه سال 96  را می بستیم در سال 97 انتظار داشتیم با کاهش بودجه مواجه شویم ولی رشد 46 درصدی را مواجه بودیم  حتی در جشن عاطفه ها که مردم مشکلات اقتصادی داشتند حدود 70 درصد رشد کمک ها را داشته ایم.

    عسگریان افزود: در سال 98 علی رغم بودجه چالشی اتفاق های خوبی افتاده است در 9 ماهه امسال 306 میلیارد تومان پول صدقه ها جمع آوری شده است و در این حوز 25 درصد رشد داشته ایم.

    معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد بیان داشت: از 3 سال گذشته تاکنون حدود 108 هزار صندوق صدقات جمع آوری شده که 35 هزار صندوق در 9 ماهه امسال جمع آوری شده است و در حال حاضر 184 هزار صندوق صدقات در سراسر کشور داریم.

    وی خاطرنشان کرد: کمیته امداد مجموعا از روش های پیامکی ماهی 2 میلیارد و 800 میلیون تومان دریافت می کنند.

    عسگریان بیان داشت:در طرح های اکرام و محسنین اقدامات خوبی در سال جاری افتاده است.در مورد ایتام که 127 هزار 264 نفر هستند و محسنین که 187 هزار و 901 نفر هستند کمک های خوبی نسبت به سال گذشته انجام شده است. تعداد حامی های کمیته امداد برای ایتام و‌محسنین 669 هزار و 799 نفر است که همچنان در حال افزایش است.

    معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد خاطرنشان کرد:سال گذشته منابع از این محل 710 میلیارد تومان بوده است و خیرین به ازای هر یتیم 324 هزار تومان پرداخت می کنند و سرانه ما نسبت به 9 ماهه گذشته 150 درصد رشد داشته است برای فرزندان محسنین هم امسال 45 درصد نسبت به سال گذشته رشده داشته است و سرانه هر نفر خانواده محسنین هم 9 درصد رشد داشته است.

    وی یادآور شد: هر حامی متوسط کمک هایش حدود 100 هزار تومان در سال است که حدود 700 هزار نفر ماهی 100 هزار تومان کمک می کنند.

    وی درباره اجرای طرح مبتنی بر نیاز گفت: این طرح به این صورت است که یک فرزند معنوی دارید که مبتنی بر نیاز فرد کالا و اقلام برای این مددجو تهیه و به دست او می رسانید جمع مبلغ جمع آوری شده هزار و 330 میلیارد است که نسبت به سال گذشته در همین زمان 76 درصد رشد کرده است.

    عسگریان افزود: مجموعا در این 9 ماه 71 میلیارد از طریق روش های نوین یعنی استفاده از اپلیکیش کمک توسط مردم جمع آوری شده است.

    معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امدادگفت: امسال سه مرکز نیکوکاری خبرنگاری تاسیس کرده ایم. 150 مرکز نیکوکاری نیز در این 9 ماهه تاسیس کرده ایم. در ایجاد مراکز نیکوکاری هزار 524 مرکز را در این 9 ماه ایجاد کرده ایم که شاهد رشد 124 درصدی در تاسیس این مراکز بوده ایم و تا انتهای همسال به 3 هزار 200 مرکز خواهیم رساند و تا سال آینده تعداد این مراکز را به 8 هزار مرکز خواهیم رساند و اگر به این تعداد برسیم میتوانیم نیاز 70 درصد مددجوها را از همین مراکز دریافت کنیم.

    عسگریان درباره میزان زکات پرداخت شده در 9 ماهه ابتدایی سال گفت: زکات فطریه 24 میلیارد و 700 میلیون جمع آوری شده و مراکز نیکوکاری 24 میلیارد و 700 میلیون زکات واجب  و 46 میلیارد هم زکات مال جمه آوری شده و جمعا 71دمیلیارد زکات تاکنون جمع شده است. 534 میلیارد زکات اعم از زکات واجدر سال 97 جمع آوری شده است. امسال تا 21 دی ماه 535 میلیارد تومان زکات جمع آوری کرده ایم که 26 درصد رشد داشته ایم. از این رقم 535 میلیارد 190 میلیارد زکات فطریه با 41 درصد رشد بود و زکات مال 334 میلیارد بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی