عصر بازار

تاثیر شرکت‌های کوچک در صنعت بیمه

عصر اعتبار- مدیرعامل شرکت بیمه دانا گفت: در صنعت بیمه، قیمت، ریسک را جابه جا می‌کند و درحال‌حاضر ریسک جابه جا شده ولی به غلط و در شرکتی که نه دارای توان فنی است و نه توان سرمایه انسانی برای ارائه خدمات دارد و یک عدم تعادل در اقتصاد بیمه از دو منظر ایجاد می‌شود.

تاثیر شرکت‌های کوچک در صنعت بیمه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، ابراهیم کاردگر افزود: بازار بیمه باید رهبر نرخ داشته باشد تا سهم و نرخ را تعیین کرده و به شرکت‌های جدید سهم کوچکی بدهد تا کم کم سهم تولید‌کننده بزرگ کوچک شده و یک بازار رقابتی شکل بگیرد.

    وی، با بیان اینکه آزاد‌سازی نرخ در صنعت بیمه به سرعت انجام شده، زیرا بازار بیمه یک بازار انحصاری بوده، گفت: در یک بازار انحصاری که 50 درصد سهم بازار در اختیار یک تولید‌کننده است، شرکت‌های کوچک نمی‌توانند به درستی با آن رقابت کنند و شرکت‌های بیمه‌ای کوچک ریسک صنعت بیمه را بالا برده‌اند.

    کاردگر تصریح کرد: شرکت‌های بیمه جدید تاسیس شدند و درهیچ سند بالادستی به آنها تاکید نشد که باید با رهبر بازار حرکت کنند و یک شرکت کوچک مگر می‌تواند با شرکت‌های بزرگ رقابت کند بنابراین نرخ را پایین می‌آورد و نرخ شکنی می‌کنند و در نهایت جنگ نرخ شروع می‌شود.

    مدیرعامل شرکت بیمه دانا گفت: در صنعت بیمه، قیمت، ریسک را جابه جا می‌کند و درحال‌حاضر ریسک جابه جا شده ولی به غلط و در شرکتی که نه دارای توان فنی است و نه توان سرمایه انسانی برای ارائه خدمات دارد و یک عدم تعادل در اقتصاد بیمه از دو منظر ایجاد می‌شود.

    کاردگر در خصوص طرح مهر دانا اینگونه توضیح داد: "این طرح ایده‌ای بود که هدف اصلی آن ایجاد ارتباط بین دو نهاد مالی در کشور بوده تا سینرژی اقتصادی ایجاد شود.."

    مدیرعامل شرکت بیمه دانا گفت: طبق قانون شخص ثالث یک شخص می‌تواند برای خرید بیمه نامه شخص ثالث اجباری 50 درصد نقد و بقیه را طی 6 قسط پرداخت کند و سازمان‌ها و نهاد‌های حقوقی 25 درصد نقد و بقیه را طی 6قسط تسویه کنند

    کاردگر اظهار کرد: شرکت‌های بیمه‌ای دیگر بدون پیش دریافت و طی8 قسط و ده قسط این بیمه نامه را می‌فروشند اما شرکت بیمه دانا این ایده را پیاده کرد که با بانک قرض الحسنه مهر ایران به توافق برسد و برای سهامداران خود، که 45 میلیون نفر از سهامداران سهام عدالت هستند این کار را انجام دهد.

    وی ضمن بیان اینکه حرمت پیشکسوتان همیشه باید حفظ شود اظهارکرد: پیشکسوتان باید نیروسازی و مدیر‌سازی کنند و کم کم جایگاه‌های مدیریتی را به نسل جدید واگذار کنند، نسلی که خود تربیت کرده‌اند.

    مدیرعامل شرکت بیمه دانا درخصوص تاثیر خود در انتخاب دبیرکل سندیکای بیمه گران گفت: "من هم مانند تمام اعضای شورای عمومی یک رای داشتم و به عنوان ناظر سیدمحمد کریمی در روز انتخابات هم بودم و طبیعی است زمانیکه شما به کسی رای می‌دهید برای رای آوردن او تلاش هم می‌کنید."

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو