عصر بازار

رییس سازمان امور مالیاتی کشور:

راه‌های فرار مالیاتی در کشور بسته می‌شود

عصر اعتبار- رییس سازمان امور مالیاتی کشور گفت: راه‌های فرار مالیاتی در کشور با هماهنگی بین سه قوه بسته می‌شود.

راه‌های فرار مالیاتی در کشور بسته می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، امید علی پارسا شامگاه سه شنبه در آئین تودیع و معارفه مدیران کل قدیم و جدید امور مالیاتی استان قزوین گفت: همه قوا پای کار هستند تا با تدابیر لازم جلوی فرار مالیاتی در کشور گرفته شود چرا که امروز مهم ترین اتکای کشور برای کسب درآمد، مالیات است.

    این مسوول اظهار داشت: لازم است دستگاه قضا و نهادهای نظارتی فعالیت خود را برای جلوگیری از فرار مالیاتی تشدید کنند تا شاهد رشد درآمدهای مالیاتی کشور و هزینه کرد آنها برای رفع نیازهای جامعه باشیم.

    وی با بیان اینکه دولت برای رفع نیازهای کشور سه راه دارد که شامل فروش نفت، چاپ اسکناس و مالیات است،افزود: به دلیل تحریم های ظالمانه دشمن درآمدهای نفتی کشور کاهش پیدا کرده و این راه فعلا مسیر مناسبی برای تامین نیازهای مالی و پولی نیست و راه بعد یعنی چاپ پول نیز گزینه خوب و منطقی به نظر نمی رسد و در این بین راه سوم یعنی مالیات است که می تواند نجات بخش اقتصاد کشور باشد.

    رییس سازمان امور مالیاتی کشور با بیان اینکه باید مالیات را به سمت هوشمند سازی پیش ببریم،اظهار داشت: این مهم آثار و برکات زیادی برای اقتصاد کشور دارد که یکی از آنها کاهش هزینه های مربوط به بررسی اطلاعات مودیان و همچنین کاهش فرار مالیاتی است.

    این مسوول با بیان اینکه همه افراد جامعه به تناسب درآمدشان باید مالیات خود را که برای رفع نیازهای کشور هزینه می شود، بپردازند، گفت: در هوشمندسازی مالیات به کمک بانک ها و سایر دستگاه ها نیازمند هستیم.

    در پایان این مراسم سعید حوائج به عنوان مدیرکل جدید امور مالیاتی قزوین معرفی و از مصطفی پور امیدی مدیرکل قبلی تجلیل شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی