عصر بازار

مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امدادولایت:

سپرده‌گذاری ۲۵۰ هزار نیکوکار در صندوق امداد ولایت کمیته امداد

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امدادولایت از سپرده‌گذاری ۲۵۰ هزار نیکوکار در این صندوق خبر داد که از محل سپرده‌های آنها در منابع قرض‌الحسنه به نفع نیازمندان استفاده می‌شود.

سپرده‌گذاری ۲۵۰ هزار نیکوکار در صندوق امداد ولایت کمیته امداد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، مجید باجلان روز پنجشنبه در نشست با خبرنگاران خراسان شمالی از این صندوق به عنوان نماد بانکداری اسلامی یاد کرد که در کمترین زمان ممکن تسهیلات را به نیازمندان ارائه می دهد.

    وی افزود: در این صندوق برای پرداخت تسهیلات تا سقف 50 میلیون ریال هیچ گونه کارمزدی دریافت نمی شود و سپرده گذار نیز به دلیل سرمایه گذاری در صندوق وامی نمی گیرد.

    وی گفت: تا امروز بالغ بر 400 میلیارد ریال تسهیلات در بخش های مختلف در خراسان شمالی پرداخت شده و 30 میلیارد ریال نیز اعتبار ویژه  به استان اختصاص می یابد که بر این اساس تا پایان سال جاری مجموع پرداخت تسهیلات به رقم 450 میلیارد ریال خواهد رسید.

    وی از اختصاص 30 میلیارد ریال اعتبار ویژه به خراسان شمالی برای پرداخت تسهیلات کارگشایی به نیازمندان خبر داد و گفت: انتظار می رود تا پایان سال جاری سقف پرداخت تسهیلات در این استان به 450 میلیارد ریال در سال جاری برسد.

    مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت بودجه امسال صندوق را 20 هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته این میزان در سال آینده به 30 هزار میلیارد ریال افزایش می یابد.

    وی افزود: از مجموع بودجه امسال تاکنون 18 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شده که معادل 300 هزار فقره بوده که بیشترین آنها شامل 11 هزار میلیارد ریال تسهیلات کارگشایی، دو هزار میلیارد ریال ودیعه مسکن و چهار هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال است که به غیر از سهم قانونی که باید بانک ها پرداخت شود بوده است.

    باجلان سقف تسهیلات کارگشایی را 50 تا 100 میلیون ریال، ودیعه مسکن 200 میلیون ریال، اشتغال 500 میلیون ریال و تامین و خرید مسکن در مناطق روستایی و شهری را به ترتیب 250 و 350 میلیون ریال اعلام کرد.

    وی اولویت اصلی این صندوق را پرداخت تسهیلات با تکریم مددجویان بدون تشریفات اداری و ضمانت آسان دانست و گفت: مددجویان این نهاد مشکلی در ارائه ضمانت های پیچیده ندارند.

    مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت یادآور شد: این صندوق سومین موسسه بعد از بانک ملی و صادرات در میزان تراکنش بسته های معیشتی دولت در سال جاری بوده است.

    وی تعداد مددجویان، پراکندگی، میزان محرومیت، تعداد ادارات، میزان درآمدهای استان، نرخ بیکاری و تعداد سالمندان را از شاخص های اختصاص اعتبار به هر استان برشمرد و افزود: طرح ایجاد صندوق ضمانت وام های اشتغال آسان برای مددجویان این نهاد نیز بر اساس تفاهم نامه با بانک ها فعلا در یک استان اجرا شده که براساس آن دست کم یک ضامن از مددجو گرفته می شود و با ضمانت امداد می توانند از بانک ها تسهیلات بگیرند.

    وی اولویت اول ایجاد صندوق ضمانت در مناطق محروم را زنان سرپرست خانوار دانست و گفت: در صورت آمادگی استان این صندوق تا هفته آینده در خراسان شمالی نیز راه اندازی می شود.

    شناسایی ظرفیت ها و تامین منابع مالی برای مناطق محروم استان و بازدید از مناطق سیل زده و بررسی نیازها از مهم ترین اهداف سفر مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به خراسان شمالی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی