عصر بازار

معاون علمی رئیس جمهور خبر داد

رشد ۶۰ پله‌ای اقتصاد دانش بنیان در ۵ سال گذشته

عصر اعتبار- معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از رشد ۶۰ پله‌ای اقتصاد دانش بنیان طی ۵ سال گذشته خبر داد و گفت: بسیاری از تعاونی‌ها اگر به روش سنتی فعالیت خود را ادامه دهند در آینده از بین خواهند رفت.

رشد ۶۰ پله‌ای اقتصاد دانش بنیان در ۵ سال گذشته
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، سورنا ستاری امروز یکشنبه 29 دی ماه در نشست مشترک با اعضای اتحادیه‌های کشاورزی و دانش بنیان که با حضور معاون وزیر تعاون و همچنین رئیس اتاق تعاون ایران برگزار شد با اشاره به رشد اقتصاد دانش بنیان در 5 سال گذشته، اظهار داشت: دیدگاه اقتصاد نفتی باعث می‌شود که گمان کنیم که با اقتصاد وابسته به نفت همه مسائل درست می‌شود در حالی این موضوع باعث از بین رفتن اکوسیستم شده است.

    معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری ادامه داد: طی 10 سال گذشته با پول نفت، پایه‌های اکوسیستم را از بین برده‌ایم و باید به کمک علم و دانش و روحیه کارآفرینی دوباره این اکوسیستم را فعال کنیم.

    ستاری با اشاره به 4 میلیون دانشجوی در حال تحصیل و 13 میلیون فارغ التحصیل دانشگاهی، خاطرنشان کرد: این آمار نشان می‌دهد که نیروی انسانی لازم برای فعالیت‌های دانش‌بنیان در کشور داریم.

    وی با بیان اینکه اقتصاد دانش بنیان در 5 سال گذشته، 60 پله رشد داشته است و از رتبه 120 به 61 رسیده، ادامه داد: از ظرفیت‌های تعاونی‌ها می‌توانیم برای فعالیت‌های دانش بنیان استفاده کنیم. بسیاری از تعاونی‌ها اگر به روش سنتی فعالیت خود را ادامه دهند، در آینده از بین می‌روند. بنابراین برای جلوگیری از این امر باید نگاه استارت آپی داشته باشند.

    معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری با تأکید بر اینکه استارت‌آپ ها نیاز به وام ندارند، یادآور شد: در بخش استارت‌آپ‌ها سرمایه گذاری خطرپذیر داریم و با توجه به اینکه تعاونی‌ها بازارهای بزرگی در اختیار دارند، باید در مرحله نخست تعاونی‌ها بتوانند بازارهای خود را در اختیار استارت‌آپ‌ها قرار دهند و از نوآوری موجود در فعالیت‌های خود استقبال کنند.

    ستاری تأکید کرد: علاوه بر این باید از شرکت‌های موجود نیز حمایت کنیم تا در بازار رقابتی حاضر شوند و فعالیت خود را ادامه دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی