عصر بازار

رئیس بسیج اصناف و بازاریان اعلام کرد:

آموزش مسائل بانکی و اقتصادی به طلاب

عصر اعتبار- عمده مباحثی که در پنجمین دوره آموزشی برای مربیان فقه بازار مطرح خواهد شد، شامل قراردادهای بانکی، مسائل مربوط به بانک مرکزی، ربا در بانک‌ها و اختلافاتی است که در نظرات علما و فقها در این زمینه‌ها وجود دارد.

آموزش مسائل بانکی و اقتصادی به طلاب
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایکنا، غلامرضا حسن‌پور با اعلام این خبر که پنجمین دوره آموزشی برای مربیان فقه بازار طی چهار روز برگزار می‌شود، گفت: با توجه به لزوم تقویت آموزش‌های مربوط به فقه بازار در سراسر کشور، پنجمین دوره آموزش مربیان فقه بازار از سراسر کشور، از فردا آغاز می‌شود و تا پنج‌شنبه هفته جاری ادامه خواهد داشت.

    آشنایی طلاب با مسائل روز بانکی

    وی با اشاره به آموزش مسائل بانکی به طلاب در این دوره‌ها ادامه داد: این دوره آموزش با حضور بیش از چهل نفر از مربیان و علمای مشغول در آموزش‌های فقه بازار در سراسر کشور برگزار خواهد شد و با توجه به ضرورت آشنایی علما و طلاب گرامی که مدرس فقه بازار هستند، مسائل روز بانکی و اقتصادی نیز به آنان آموزش داده خواهد شد.

    حسن‌پور اظهار کرد: این دوره‌ها قبلاً مورد توجه این افراد قرار گرفته و با استقبال خاصی هم مواجه شد، لذا امیدواریم این آموزش‌ها تکمیل‌کننده آموزش‌های قبلی باشد و با توجه به سؤالات جدیدی که بازار با آن مواجه است و بازاریان سؤالات زیادی از این مربیان دارند، بنابراین آنها باید بتوانند با تقویت علمی خود در این دوره‌ها جواب‌های قانع‌کننده‌ای برای مجموعه بازار داشته باشند.

    به روز شدن دانش طلاب در زمینه مسائل اقتصادی

    رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور در پاسخ به این پرسش که در این دوره، چه کسانی به این مربیان فقه بازار، آموزش خواهند داد؟ افزود: مؤسسه فقه اقتصادی طیبات که یک مؤسسه تخصصی در این زمینه است و افراد متخصصی هم آن را اداره می‌کنند، متولی این آموزش‌ها است. مؤسسه طیبات حدود ده سال سابقه برگزاری دوره‌های مشابه را دارد و خوشبختانه در این پنج دوره‌ای هم که این آموزش‌ها برگزار شده، مؤسسه طیبات به خوبی توانسته است نیازهای مربیان ما را درباره مباحث روز اقتصادی برآورده کند. این مربیان، همان روحانیونی هستند که در استان‌ها توسط بسیج اصناف شناسایی شده‌اند و دوره‌های آموزش فقه بازار را در استان‌‌ها اجرا می‌کنند، لذا به جهت تقویت بنیه علمی و به روز شدن دانش آنها در این دوره‌ها شرکت می‌کنند تا وقتی به استان خود بازمی‌گردند با قوت بیشتری به فعالیت بپردازند.

    وی ادامه داد: این دوره از فردا دوشنبه افتتاح می‌شود و تا روز پنج‌شنبه هفته جاری طی چهار روز کاری از صبح تا غروب در مدرسه امام کاظم شهر قم ادامه خواهد داشت. در پایان دوره‌ها که بنده در روز پنج‌شنبه آن حضور پیدا خواهم کرد، گواهی دوره برای این افراد صادر خواهد شد تا از این به بعد برای آموزش‌های مربوط به فقه بازار در سراسر کشور از مربیانی استفاده کنیم که دارای مدرک آموزش‌های مربیان باشند تا امور مربوط به آموزش فقه بازار را به شکل بهتری هم دنبال کنیم.

    آموزش قراردادهای بانکی به طلاب

    حسن‌پور در پاسخ به این پرسش که چه مسائلی در حوزه پولی و بانکی به این مربیان آموزش داده خواهد شد؟ اظهار کرد: عمده مباحثی که در این دوره برای مربیان فقه بازار مطرح خواهد شد، شامل قراردادهای بانکی، مسائل مربوط به بانک مرکزی، ربا در بانک‌ها و اختلافاتی که در نظرات علما و فقها در این زمینه‌ها وجود دارد، هستند و کاملاً در مورد آنان بحث و تبادل نظر خواهد شد.

    رئیس بسیج اصناف و بازاریان کشور در پایان با اشاره اهداف آموزش مسائل بانکی به مربیان فقه بازار تأکید کرد: یکی از اهداف این آموزش‌ها این است که این مربیان بتوانند به خوبی پاسخگوی سؤالات جدید بازاریان باشند و علوم قدیمی که این افراد در حوزه‌های علمیه یاد گرفته‌اند، با علوم جدیدی که حال اجرا هستند به خوبی تطبیق داده شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی