عصر بازار

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد:

سهم استانهای محروم از بودجه اشتغالزایی

عصر اعتبار- معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد ضمن بیان شرایط تخصیص تسهیلات اعتبار دراستانها گفت:استانهایی که ضریب محرومیت بالاتری دارند برای تامین اعتبار و سهمیه تسهیلات اشتغال محدودیت اعتباری ندارند.

سهم استانهای محروم از بودجه اشتغالزایی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، حجت الله عبدالملکی در مورد سهم استان‌های محروم از بودجه اشتغال گفت: در تعیین سهمیه تسهیلات و سهمیه ضمانت چند معیار و مدل برای تصمیم گیری داریم یکی ضریب محرومیت است دیگری تعداد مددجویان و یکی فضای کسب و کار استان است به طوری که برخی از استان‌ها فضای کسب و کارشان سخت‌تر است بنابراین توجه ویژه‌تری می‌شود و برخی جاها فضای کسب و کار سهل تر است و نیاز به حمایت کمتری دارند.

    وی ادامه داد: برخی از استان‌ها زنان سرپرست خانوارشان بیشتر است و بعضی کمتر است. برخی استان‌ها زنان سرپرست خانوار در مناطق روستایی بیشتر هستند و برخی دیگر مثل استان تهران بیشتر در مناطق شهری هستند.

    معاون اشتغال و خودکفایی افزود: همه این موارد با یک فرمول بندی نظر گرفته می‌شود، فرمول اولیه را هر سال معاونت اشتغال تعیین می‌کند و سپس از استان اظهار نظر خواسته می‌شود و معاونت حمایت تصمیم گیری می‌کند و در نهایت بر اساس مجموع فرمول‌ها سهمیه اشتغال تعیین می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه سهم بودجه اشتغال استان‌ها مساوی یکدیگر نیست تاکید کرد: به عنوان مثال برای استان سیستان و بلوچستان که ضریب محرومیت بالایی دارد 9 هزار و 288 فرصت شغلی در سال 98 در نظر گرفته شده و مجموع تسهیلات این استان 270 میلیارد تومان است در حالی که تسهیلاتی که برای استان قزوین در نظر گرفته شده 129 میلیارد تومان است.

    عبدالملکی اظهار داشت: استان سیستان 10 ماهه 128 میلیارد تومان از تسهیلات بهره برداری کرده و 140 میلیارد تومان آن نیز پرونده در بانک دارند که اگر سیستم بانکی همراهی کنند صد درصد محقق می‌شود.

    وی با اشاره به اینکه استان‌های محروم برای تأمین هر تعداد شغل که بخواهند مشکل منابع ندارند گفت: یک قاعده‌ای نیز برای استان‌های محروم گذاشتیم که اگر بیش از سهمیه بخواهند حتماً برای آنها تأمین می‌کنیم یعنی استان‌های محروم از نظر منابع هیچ مشکل و کمبودی ندارند ولی مساله این است چون فضای کسب و کار سخت است ما به آنها می‌گوئیم از کارآفرینان حرفه‌ای و خود مددجویان کمک بگیرد و مشکل منابع را ما حل می‌کنیم.

    به گفته معاونت اشتغال و خود کفایی، تمامی این اقدامت درجهت رفع محرومیت انجام می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو