عصر بازار

رشد مخارج اروپایی‌ها از درآمدشان جلو زد

عصر اعتبار- درآمد واقعی سرانه شهروندان اروپایی حدود ۰.۳ درصد افزایش یافت.

رشد مخارج اروپایی‌ها از درآمدشان جلو زد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، درآمد قابل تصرف افراد یکی از معیارهای اصلی افزایش قدرت خرید در بین تمامی کشورهای جهان محسوب می شود. در شرایط واقعی میزان درآمد قابل تصرف خانوارهای اروپایی بین سال های 2000 تا 2018 حدود 19 درصد افزایش یافته است که این رقم برای کشورهای عضو منطقه یورو به طور متوسط 16 درصد بوده است.

    میزان درآمد قابل تصرف شهروندان اروپایی به جز سال های 2009 تا 2013 افزایشی بوده است اما در بازه زمانی فوق 3 درصد کاهش داشته است. به طور میانگین میزان رشد درآمد قابل تصرف خانوارهای اروپایی سالانه یک درصد بوده است.

    طبق اعلام این مرکز، درآمد واقعی خانوارهای اروپایی در سه ماهه پایانی سال در سطح اتحادیه اروپا به طور متوسط 0.4 درصد و در سطح منطقه یورو به طور متوسط 0.3 درصد افزایش پیدا کرده است. از سوی دیگر میزان مصارف خانوارها در سطح منطقه یورو 0.4 دصرد و در سطح اتحادیه اروپا 0.7 درصد افزایش پیدا کرده است که نشان می دهد میزان مخارج از میزان درآمد خانوارهای اروپایی جلو زده است.

    از سوی دیگر شمار افراد در معرض فقر ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا از 24.8 درصد در سال 2012 به 22.4 درصد در سال 2018 کاهش پیدا کرده است. بیشترین جمعیت در معرض فقر مربوط به بلغارستان با 38.9 درصد بوده است وپس از این کشور، رومانی با 35.7 درصد، یونان با 34.8 درصد و لیتوانی با 29.6 درصد قرار داند. از سوی دیگر جمهوری چک با 12.2 درصد، فنلاند با 15.7 درصد و اسلواکی با 16.3 درصد، کمترین میزان جمعیت در معرض فقر را داشته‌اند.

    لازم به ذکر است منطقه یورو شامل 19 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای 28 عضو است که شامل 19 کشور عضو منطقه یورو به علاوه انگلیس، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو