عصر بازار

تعیین تکلیف اموال مال‌باختگان

آخرین وضعیت پرونده فرشتگان تشریح شد

عصر اعتبار- سرپرست دادسرای ویژه جرایم اقتصادی آخرین وضعیت پرونده فرشتگان را تشریح کرد.

آخرین وضعیت پرونده فرشتگان تشریح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در بازدید از شعبات دادسرای ویژه رسیدگی به جرایم اخلالگران اقتصادی از شعبه 15 این دادسرا که رسیدگی به پرونده‌های مؤسسات مالی و اعتباری مانند فرشتگان را برعهده دارد بازدید کرد و در جریان روند رسیدگی به این پرونده‌ها قرار گرفت.

    در این بازدید ابتدا بازپرس پرونده فرشتگان توضیحاتی را درباره اقدامات انجام شده ارائه کرد.

    همچنین مرتضی تورک سرپرست دادسرای ویژه جرایم اخلالگران اقتصادی در جریان این بازدید گفت: 99 درصد سپرده‌های مالباختگان مؤسسات اعتباری از طریق خط اعتباری اختصاص‌یافته توسط بانک مرکزی تعیین تکلیف و پرداخت شده است.

    وی افزود: مردم اصل پول خود را تا حدود زیادی دریافت کرده‌اند.

    تورک تصریح کرد: در حال حاضر در مرحله شناسایی اموال متهمان این مؤسسات هستیم و برخی از آنها وجوه و سپرده‌های مردم را به نام خود یا بستگانشان کرده و در برخی موارد نیز از کشور خارج کرده اند.

    وی ادامه داد: تاکنون اموال زیادی شناسایی شده و طبق تفاهم‌نامه کمیته اقتصادی سه‌نفره مزایده اموال و فروش آنها و پرداخت باقی‌مانده مطالبات مالباختگان در حال انجام است.

    تورک گفت: امیدواریم در ماه‌های آینده سپرده‌های مردم به صورت کامل تسویه شود. البته در برخی موارد نیز اموال تعاونی‌ها کفاف مطالبات مردم را نمی‌دهد.

    پس از اظهارات تورک، رئیس قوه قضاییه گفت: در ماه‌های گذشته بیشترین مراجعات مردم به صورت مستقیم و غیرمستقیم مربوط به همین مؤسسات بوده و عمدتاً کسانی هستند که از مؤسسات اعتباری آسیب دیده‌اند.

    وی بر سرعت رسیدگی به این پرونده‌ها و کمک گرفتن از خود شاکیان برای شناسایی اموال تأکید کرد و گفت: در پرونده‌های مربوط به مؤسسات مالی دو اولویت داریم که اولویت نخست، رسیدن مردم به حقوق‌شان و اولویت دوم مجازات مجرمان است.

    رئیس قوه قضائیه افزود: اولویت اول از اهمیت بیشتری برخوردار است و باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد زیرا وقت برای کیفر مجرمان وجود دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو