عصر بازار

فراخوان بانک جهانی برای مقابله با کرونا

عصر اعتبار- بانک جهانی از کشورهای جهان خواست تا یک همکاری مشترک برای مقابله با ویروس کرونا تشکیل دهند.

فراخوان بانک جهانی برای مقابله با کرونا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، با شدت گرفتن روند شیوع ویروس کرونا اکنون بانک جهانی از کشورها خواسته است تا یک همکاری مشترک برای رسیدن به برنامه ای اثربخش در مقابله با کرونا را آغاز کنند. این بانک ضمن اعلام آمادگی بر استفاده از منابع مالی خود در مقابله با ویروس کرونا از همه کشورها خواسته است تا آمادگی خود را در برابر شیوع این ویروس بالا ببرند تا از ایجاد یک اپیدمی ویروسی گسترده تر در سطح جهان طی ماه های آینده جلوگیری شود.

    از زمان شیوع این ویروس مرگبار تاکنون 425 نفر جان خود را از دست داده اند و حدود 20 هزار نفر دیگر نیز در حال دست و پنجه نرم کردن با این بیماری هستند. به جز چین کرونا تاکنون تنها جان دو نفر را در فیلیپین و هنگ کنگ گرفته است. با این حال هنوز تلفات این بیماری بسیار کمتر از بیماری سارس است که بین سال های 2002 تا 2003 جان حدود 800 نفر را در سطح جهان گرفت.

    بانک جهانی با اشاره به مشاهده این بیماری در 20 کشور جهان نسبت به پیامدهای اقتصادی شدید ویروس کرونا بر روی رشد کشورها هشدار داده و افزوده است آماده ارائه کمک سریع مالی و فنی به کشورهایی است که تحت تاثیر این ویروس قرار گرفته اند.

    هر چند بانک جهانی هنوز از اعلام پیامدهای اقتصادی این ویروس به طور دقیق خودداری کرده اما افزوده است که به دقت در حال ارزیابی و رصد شرایط فعلی بوده و از تلاش های چین برای مقابله با بیماری و حفظ رشد اقتصادی خود حمایت می کند.

    کریستالینا جیورجیوا، رئیس صندوق بین المللی پول نیز با هشدار نسبت به پیامدهای شیوع ویروس کرونا بر رشد اقتصادی نیمه نخست سال 2020 گفته است که هنوز برای ابراز امیدواری نسبت به مهار این ویروس زود است.

    مرگبارترین ویروس معاصر ویروس آنفولانزای اسپانیایی بوده که در سال 1918 جان بیش از 30 میلیون نفر را در سراسر جهان گرفت و یک دهم کل اندازه اقتصاد جهان در آن زمان هزینه به بار اورد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی