عصر بازار

انهدام باند کلاهبرداران حرفه‌ای با ۱۰۰ شاکی

عصر اعتبار- معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت از انهدام اعضای باند ۷ نفره کلاهبرداری با ۱۰۰ شاکی خبر داد و گفت: متهمان به بهانه فروش لیزینگی خودرو از شهروندان کلاهبرداری می کردند.

انهدام باند کلاهبرداران حرفه‌ای با ۱۰۰ شاکی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور گفت: چندی قبل کارآگاهان با دریافت اخباری دریافتند شرکتی در غرب پایتخت با وعده پیش فروش خودروهای ایرانی مبالغی را از شهروندان اخذ کرده است.

    وی بیان داشت: پس از استعلامات لازم از مراجع ذی صلاح، مشخص شد این شرکت فاقد هرگونه مجوز برای فعالیت در زمینه خودرو است.

    این مقام انتظامی عنوان کرد: در گام نخست تحقیقات کارآگاهان اداره چهاردهم به آدرس اعلامی مراجعه و مشخص شد بیست روز پیش شرکت محل مذکور را تخلیه و به یکی دیگر از مناطق تهران نقل مکان کرده اند.

    معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات پلیسی موفق شدند آدرس جدید شرکت را در جنت آباد جنوبی به دست بیاورند، ادامه داد: تردد اعضای شرکت تحت کنترل درآمد و تیمی از کارآگاهان به صورت نامحسوس به محل جدید شرکت مراجعه کردند.

    وی توضیح داد: تحقیقات پلیسی نشان از این داشت، اعضای شرکت مذکور 4 زن و 2 مرد مشغول ثبت قرار داد پیش فروش خودرو هستند ولی مدیریت شرکت در محل حضور نداشت و پس از دستگیری کلیه اعضا ، مدیر شرکت نیز پس از حضور در محل شرکت دستگیر شد .

    سرهنگ تقی پور ادامه داد: اعضای این باند کلاهبرداری شامل 5 زن 28 تا40ساله و 2 مرد 35 تا40ساله ضمن اعتراف به بزه انتسابی اظهار داشتند از چند ماه پیش از طریق آگهی در سایت های خرید و فروش در اینترنت به جذب مشتری پرداخته و با وعده پیش فروش اقساطی خودروهای ایرانی تاکنون موفق به ثبت 100 قرارداد به ارزش 20 میلیارد ریال با شهروندان شده اند.

    وی اضافه کرد: یکی از متهمان زن به نام " مهشید"  40ساله دارای سوابق متعدد کلاهبرداری بوده و در سال 90به اتهام کلاهبرداری از شهروندان با وعده پرداخت وام، چندین بار توسط کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر شده و پس از گذران دوره محکومیت دوباره به کلاهبرداری پرداخته و این بار به جای پرداخت وام با وعده فروش خودرو اقدام به فریب شهروندان کرده است.

    معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی در پایان گفت : کلیه متهمان با دستور مقام قضائی به منظور انجام تحقیقات تکمیلی و شناسایی شاکیان و مال باختگان احتمالی در اختیار اداره چهاردهم پلیس آگاهی هستند و افرادی که به این شیوه توسط شرکت مذکور از آنان کلاهبرداری شده می توانند برای شناسایی متهمان و طرح شکایت به پلیس آگاهی تهران معاونت مبارزه با جعل و کلاهبرداری مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو