عصر بازار

وام ساخت مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری ۱۷۰ میلیون تومان شد

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش تسهیلات بهسازی نوسازی مسکن در محلات هدف بازآفرینی شهری به انبوه‌سازان به میزان ۱۷۰ میلیون تومان خبر داد.

وام ساخت مسکن در بافت‌های ناکارآمد شهری ۱۷۰ میلیون تومان شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، مهدی عبوری با اعلام این خبر گفت: به ازای هر واحد مسکونی 170میلیون تومان تسهیلات ساخت در محدوده و محلات هدف بازآفرینی در کلانشهر تهران در قالب قرارداد عاملیت، توام با تسهیلات بدون سپرده و اوراق گواهی حق تقدم به انبوه‌سازان حرفه‌ای و سازندگانی که فناوری‌های نوین را رعایت کنند، پرداخت می‌شود.

    مدیر عامل شرکت بازآفرینی شهری ایران افزود: این تسهیلات به ترتیب 50 میلیون تومان با نرخ سود 9 درصد، 60 میلیون تومان با نرخ 18 درصد و مابقی آن با نرخ 16 درصد محاسبه و پرداخت خواهد شد.

    عبوری در خصوص پرداخت این تسهیلات در شهرهای بالای 200 هزار جمعیت گفت: در این شهرها میزان وام به ازای هر واحد مسکونی 140 میلیون تومان افزایش یافته که به ترتیب 40 میلیون تومان آن با نرخ سود 9 درصد، 60 میلیون تومان با نرخ 18 درصد و 40 میلیون دیگر آن با نرخ 16 درصد محاسبه و به متقاضیان پرداخت خواهد شد.

    معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه تسهیلات ساخت در بافت‌های ناکارآمد شهری در سایر کلانشهرها به 160 میلیون تومان افزایش پیدا کرده است، گفت: نرخ سود این تسهیلات نیز به ترتیب برای 50 میلیون تومان از محل قرارداد عاملیت، 50 میلیون تومان بدون سپرده و 60 میلیون تومان از محل اوراق به ترتیب با نرخ سود 9، 18 و 16 خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی