عصر بازار

کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی پدر ماساژ درمانی

عصر اعتبار- رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی تهران بزرگ از کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی فردی خبر داد که خود را پدر ماساژ درمانی ایران معرفی می‌کرد.

کلاهبرداری ۲۰ میلیاردی پدر ماساژ درمانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، نوزدهم فروردین ماه امسال زنی به همراه پرونده‌ای با موضوع کلاهبرداری، از شعبه چهارم بازپرسی دادسرای ناحیه هشت تهران به پایگاه چهارم پلیس آگاهی مراجعه کرد.

    این خانم به کارآگاهان گفت: مدتی پیش در فضای مجازی با شخصی آشنا شدم که در تبلیغاتش خود را "پدر ماساژ ایران" می‌نامید، وی تصاویری از برگزاری سمینار در شهرهای مختلف و حتی چندین کلیپ از نمونه برنامه‌های پخش شده در شبکه‌های فارسی زبان خارجی را  در صفحه شخصی‌اش بارگذاری کرده و عنوان می‌کرد که به عنوان استاد مدعو در رابطه با ماساژ و مقوله انرژی درمانی در آن همایشها شرکت است.

    شاکی ادامه داد: پس از پرداخت هزینه شرکت در سمینار به حساب بانکی اعلام شده، به محل برگزاری همایش مراجعه کردم. وی با پایان کلاس آموزشی به تمام حضار قول اعطای مدرک مربیگری ماساژ داد.

    این خانم افزود: این شخص به بنده نیز پیشنهاد همکاری و سرمایه‌گذاری درباره برگزاری همین نمونه سمینارها در خارج از کشور داد و مقرر شد در سود حاصله شریک باشیم. بدین ترتیب مبلغ 90 میلیون تومان را به حساب دو نفر به نامهای شیرین و میلاد واریز کردم اما پس از مدتی متوجه فریبکاری‌اش شده و درخواست وجه پرداختی را کردم که پس از مدتی متواری شد.

    در همان ابتدای مراجعه شاکی، نام متهم برای کارآگاهان این پایگاه آگاهی آشنا بود و سوابق قبلی وی تداعی شد.

    به محض استعلام سوابق متهم مشخص شد که وی دقیقاً همان شخصی است که در سال 1396 نیز در پرونده‌ای به اتهام کلاهبرداری از خانواده‌های دارای فرزند مبتلا به اوتیسم و وعده درمان آنها با ماساژ داشته و متاسفانه متواری شده بود.

    این متهم پرونده دیگری نیز در رابطه با ماساژ درمانی با 6 شاکی در یکی دیگر از شعب در حال رسیدگی داشت که با فرار متهم ناتمام ماند.

    در ادامه افرادی که پول به حساب آنها منتقل شده بود احضار شده و در تحقیقات پلیسی مشخص شد آنها نیز فریب وعده‌های دروغین متهم را خورده‌اند به نحوی که نه تنها پول بلکه مشخصات حساب و کارت بانکی متصل به آن را در اختیار متهم قرار داده‌اند و آنها نیز در زمره شاکیان قرار دارند.

    کارآگاهان با انجام تحقیقات گسترده و ردزنی‌های پیاپی موفق شدند متهم را با همکاری پلیس فرودگاه هنگام ورود به کشور دستگیر و به پایگاه چهارم منتقل کنند.

    متهم نیز در تحقیقات اولیه به کلاهبرداری اعتراف و با دستور قضائی روانه زندان شد.

    سرهنگ مرتضی نثاری؛ رئیس پایگاه چهارم پلیس آگاهی با اعلام این خبر و بیان اینکه تحقیقات تکمیلی برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ارزش ریالی کلاهبرداری صورت گرفته تاکنون 20 میلیارد ریال برآورد شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی