عصر بازار

بازداشت کلاهبردار وام‌های فوری

عصر اعتبار- رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری فردی خبر داد و گفت: متهم به بهانه پرداخت وام‌های فوری و کم‌بهره از شهروندان کلاهبرداری می کرد.

بازداشت کلاهبردار وام‌های فوری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل  از ایلنا، سرهنگ کارآگاه "محسن معظمی گودرزی" گفت: بیست و پنجم شهریور ماه سال جاری پرونده ای با عنوان کلاهبرداری از بازپرس شعبه شانزدهم دادسرای ناحیه 5 تهران برای رسیدگی تخصصی به پایگاه دوم پلیس آگاهی ارجاع شد.

    وی بیان داشت: شاکی با حضور در پایگاه به کارآگاهان گفت، اوایل شهریور ماه از طریق سایت های تبلیغاتی با شرکتی آشنا شدم که با سپرده کم، وام های کم بهره پرداخت می کرد. با شرکت تماس تلفنی برقرار کردم و به من اعلام کرد، ابتدا مبلغ 80 هزار تومان برای پذیرش اولیه واریز کنم. پس از واریز وجه، دو روز بعد از من دعوت کردند که برای ادامه کارها به دفترشان مراجعه کنم. پس از مراجعه به شرکت شخصی به نام " علیرضا " 30 ساله که خود را مدیر عامل شرکت معرفی می کرد، اعلام داشت مبلغ 15 میلیون تومان به عنوان سپرده بایستی نزد شرکت به مدت 20 روز بگذارم. پس از اینکه مبلغ را واریز کردم شرکت دیگر جواب من را نداد.

    کارآگاه گودرزی افزود: با بررسی سوابق شرکت مذکور مشخص شد که این شرکت فاقد مجوز قانونی از بانک مرکزی بوده و بررسی سوابق مدیر شرکت حکایت از این داشت وی پیش تر به جرم کلاهبرداری دستگیر شده است و حدود 2 سال پیش مدتی در زندان بوده است.

    این مقام انتظامی با بیان اینکه با قوت گرفتن فرضیه کلاهبرداری، شاکیان جدیدی از دادسرای ناحیه 5 به پایگاه دوم مراجعه کردند، گفت: کارآگاهان با هماهنگی قضائی به دفتر شرکت مراجعه ولی با درب بسته مواجه شدند.

    رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت ابراز داشت: مخفیگاه مدیر عامل شرکت شناسایی و کارآگاهان موفق شدند وی را در چهاردهم بهمن ماه در محدوده میدان صادقیه دستگیر و با دستور قضائی دفتر شرکت را مورد بازرسی قرار دادند.

    وی با اشاره به اینکه نزدیک به 100 فقره پرونده مشابه در دفتر متهم کشف شد، گفت: در بررسی اوراق متقاضیان وام مشخص شد که متهمان به صورت ماهرنه ای از متقاضیان دریافت وام، رضایت محضری اخذ تا شهروندان از طرح شکایت علیه شرکت به نتیجه ای نرسند.

    گودرزی تصریح کرد: متهم پس از حضور در پایگاه به جرم کلاهبرداری اعتراف و اظهار داشت، حدود 2 سال است که به شیوه پرداخت وام فوری و کم بهره و تبلیغات گسترده در فضای مجازی به بهانه پرداخت وام از متقاضیان مبالغی بین 8 تا 20 میلیون تومان دریافت می کردم و در صورت مراجعه بعدی درب شرکت را بروی آنها باز نمی کردم. در صورتی که مصر به ادامه کار بودند با دریافت وکالت کاری و رضایت محضری باعث می شدم که از شکایت صرف نظر شوند.

    به گزارش سایت پلیس، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی پایتخت در پایان گفت: با توجه به اینکه تعدادی از شاکیان شناسایی شدند با دستور مقام قضائی متهم برای کشف زوایای پنهان پرونده و شناسایی شاکیان احتمالی در اختیار پلیس آگاهی قرار دارند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی