عصر بازار

رئیس کل بیمه مرکزی:

بانک‌ها میزان خسارت‌ حوادث آبانماه را اعلام نکرده‌اند

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی اظهار داشت: طبق قانون مدیران شرکت‌های دولتی طبق قانون حقوق دریافت می‌کنند و اگر یک ریال بیشتر بگیرند طبق قانون با آنها برخورد می شود. اما حقوق و دستمزد مدیران شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی براساس رابطه سهام‌دار و مدیر حقوق می‌گیرند و ما در مقام ناظر حق نداریم در این جریان ورود کنیم.

بانک‌ها میزان خسارت‌ حوادث آبانماه را اعلام نکرده‌اند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، غلامرضا سلیمانی در نشست خبری امروز گفت: فرهنگ بیمه‌ای در سطح کشور هنوز راه نیفتاده است که این موضوع تاثیر زیادی در میزان نفوذ بیمه در کشور دارد.

    وی در مورد مالیات بر شرکت‌های بیمه‌ای گفت: درباره بحث مالیات بر ارزش افزوده خوشبختانه مالیات بر ارزش افزوده در بخش درمان، عمر و زندگی معاف شده است.

    سلیمانی ادامه داد: پیشنهاد دولت این است که در همه بخش‌ها معافیت داشته باشیم اما با توجه به اینکه در سال آینده ١٧5هزار میلیارد تومان باید درآمد مالیاتی داشته باشیم هنوز با معافیت‌های مالیاتی در سایر بخش‌های بیمه‌ای موافقت نشده است. بیمه شخص ثالث هم که از سنوات گذشته معاف از مالیات نبوده‌اند.

    وی یادآور شد: شرکت‌های اتکایی بیمه‌ای کشورهای خارجی بعد از اعمال تحریم‌ها قراردادشان را با ایران لغو کردند بنابراین تصمیم گرفتیم بیمه اتکایی را با ایجاد کنسرسیوم‌های داخلی ایجاد کنیم.

    سلیمانی افزود: نرخ تورم در صنعت بیمه بسیار تاثیرگذار است اما امیدواریم درصد افزایش نرخ بیمه شخص ثالث برای سال آینده کمتر از نرخ تورم باشد.

    وی درباره افشای حقوق و دستمزد مدیران شرکت‌های بیمه‌ای اظهار داشت: طبق قانون مدیران شرکت‌های دولتی طبق قانون حقوق دریافت می‌کنند و اگر یک ریال بیشتر بگیرند طبق قانون با آنها برخورد می شود. اما حقوق و دستمزد مدیران شرکت‌های بیمه‌ای خصوصی براساس رابطه سهام‌دار و مدیر حقوق می‌گیرند و ما در مقام ناظر حق نداریم در این جریان ورود کنیم.

    رئیس کل بیمه مرکزی ادامه داد: طبق قانون، نه سازمان بورس و نه بیمه مرکزی دستوری برای افشای حقوق مدیران شرکت‌های بیمه‌ای ندارند، چندین بار موضوع را بررسی کردیم و به این نتیجه رسیدیم که در این رابطه هر چند مختاریم  فیش حقوقی را افشا کنیم اما اجباری هم در این رابطه نداریم.

    وی با بیان اینکه کار خوبی نیست فیش حقوقی مدیران را منتشر کنیم و باعث عزل آن فرد شویم، گفت: شخصا از وزیر جویا شدم و می‌دانم که دلیل برکناری یکی از مدیران بیمه‌ای به دلیل دریافت حقوق بالا نبوده است. باید همه موضوعات بر روی ریل قانون قرار بگیرد و نه با تبلیغات و جو سازی‌ها.

    سلیمانی بیان اینکه متاسفانه در چابهار تعداد واحد‌های مسکونی تحت پوشش بیمه بسیار ناچیز بود، افزود: ١٣۰۰ روستا در محاصره سیل بودند که ٢5درصد واحد‌های مسکونی آنها خسارت دیدند و از آنجایی که واحد‌های تحت پوشش بسیار اندک بود و میزان پرداخت خسارات بیمه‌ای ١6میلیارد ریال برآورد شده است.

    رئیس کل بیمه مرکزی درباره میزان خسارت در اغتشاشات آبان ماه گفت: آن دسته از واحدهایی که تحت پوشش بیمه آتش سوزی و آشوب و بلوا بودند می ‌وانند خسارت دریافت کنند که در حال ارزیابی هستیم. اینکه هنوز بخشی از این خسارت‌ها پرداخت نشده به این دلیل است هنوز خود بانک‌ها میزان خسارت‌ها را اعلام نکردند.

    سلیمانی تاکید کرد: در رابطه با خسارت‌های اغتشاشات آبان ماه تاکنون ٢۰۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی