عصر بازار

قائم‌مقام بانک مرکزی:

تسهیلات بانک توسعه تعاون موجب افزایش سطح اشتغال در کشور شد

عصر اعتبار- قائم‌مقام بانک مرکزی تسهیلات بانک توسعه تعاون را سبب ایجاد اشتغال در مناطق مختلف کشور دانست.

تسهیلات بانک توسعه تعاون موجب افزایش سطح اشتغال در کشور شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، اکبر کمیجانی قائم‌مقام بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران که به همراه حجت اله مهدیان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون جهت بررسی عملکرد نظام بانکی در اعطای تسهیلات به واحدهای تولیدی در استان مرکزی حضور یافته است اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین راهبردهای اقتصادی دولت اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری و اشتغال پایدار فراگیر با هدف افزایش سطح اشتغال و رونق واحدهای تولیدی، صنعتی و کشاورزی در مناطق مختلف کشور بوده است.

    وی افزود: بانک توسعه تعاون که تجربه اعطای تسهیلات و تأمین مالی واحدهای تعاونی و تولیدی را در کارنامه عملکردی خود داشته است، در این طرح نیز با عملکردی متوازن و با پراکندگی جغرافیایی گسترده حضور داشته و با تعامل فزاینده با دستگاه‌های استانی پایه‌گذار تأمین مالی بسیاری از بنگاه‌های تولیدی شده است.

    قائم‌مقام بانک مرکزی در ادامه گفت: حضور بانک در طرح‌های ملی بیانگر اثربخشی بانک توسعه‌ای در راستای تحقق تکالیف توسعه‌ای و حرکت در مسیر وظایف و رسالت تعیین‌شده از سوی قانون‌گذار است که مسلماً با بهره‌گیری از ظرفیت این بانک علاوه بر کمک به بزرگتر شدن ابعاد فعالیتی، باعث نقش‌آفرینی موثر در عرصه‌های مختلف اقتصادی همسو با ضرورت‌های تعیین‌شده می‌باشد.

    کمیجانی راه‌اندازی کارخانه پینوکا و پوتاپ را به‌عنوان صنایع تبدیلی بخش کشاورزی گامی موثر در رونق کشاورزی منطقه دانست که با تسهیلات بانک توسعه تعاون از محل طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری تأمین مالی گردیده است.

    گفتنی است، در این جلسه، سید باقر فتاحی عضو هیات مدیره بانک توسعه تعاون، کریمی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی و علی وفایی مدیر شعب بانک توسعه تعاون استان مرکزی حضور داشتند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی