عصر بازار

مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره):

پرداخت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام گره‌گشایی به مددجویان کمیته امداد تا پایان سال

عصر اعتبار- مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) از پرداخت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام گره‌گشایی به مددجویان کمیته امداد تا پایان سال خبر داد.

پرداخت هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان وام گره‌گشایی به مددجویان کمیته امداد تا پایان سال
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، «مجید باجلان» مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) درباره اولویت‌های پرداخت وام در این صندوق گفت: وام‌های صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت با اولویت توانمندسازی، اشتغال، تامین، تعمیرات مسکن، ودیعه مسکن و وام‌های گره‌گشایی و ضروری پرداخت می‌شود.

    وی ادامه داد: با توجه به اینکه در بحث اشتغال از ظرفیت‌های قانونی بانک‌های کشور استفاده می‌کنیم در صندوق قرض‌الحسنه چیزی حدود 500 میلیارد تومان مصوب سال 98 بوده است که ان‌شاالله تا پایان سال چیزی حدود 600 میلیارد تومان در زمینه اشتغال وام پرداخت خواهیم کرد.

    مدیرعامل صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) تصریح کرد: در بخش کارگشایی با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد مقداری اعتبارات‌مان را افزایش داده ایم و چیزی حدود هزار و 200 میلیارد تومان وام‌های کارگشایی پرداخت کرده‌ایم که فکر می‌کنم تا پایان سال به 1500 هزار میلیارد تومان نیز برسد.

    باجلان خاطرنشان کرد: دیگر وام‌ها در زمینه تامین مسکن و ودیعه مسکن نیز  700 میلیارد تومان پرداخت شده است، مابقی نیز سایر وام‌هایی است که برای درمان و هزینه تحصیل مددجویان پرداخت می‌شود.

    وی درباره تامین ضامن برای دریافت وام گفت: با توجه به ضوابطی که در بانک‌های کشور برای پرداخت وام و الزام ضامن وجود دارد ما آسیب‌شناسی در این زمینه انجام دادیم و برای برخی از مددجویان که برای تامین ضامن برای دریافت وام با مشکل مواجه هستند، صندوقی تحت عنوان صندوق ضمانت آسان وام‌های مددجویان کمیته امداد ایجاد کرده‌ایم. ما در این صندوق مبلغی را سرمایه‌گذاری کرده‌ایم که با توجه به شرایطی که این صندوق دارد و همچنین با تعاملی که با سایر موسسات پولی و بانکی انجام می‌دهیم ضمانت‌ نامه‌های مددجویان را به پشتوانه این صندوق صادر می کنیم و مددجویان می‌توانند بدون هیچ ضامن کسر از حقوقی با ضمانت صندوق وام‌هایشان را دریافت کنند.

    باجلان خاطرنشان کرد: مصوبه آن از ابتدای سال 98 تصویب شده است، نیاز به زیرساخت‌هایی برای اجرایی شدن آن وجود داشت که این زیرساخت‌ها از نیمه دوم سال 98 آماده شد و از ابتدای دی‌ماه اجرایی شده است.

    وی همچنین درباره وام ازدواج گفت: وام‌های کارگشایی ما شامل زیرمجموعه‌های متعدد از جمله وام ازدواج، درمان و تحصیل می‌شود.

    او درباره پرداخت وام به مددجویان کمیته امداد در مناطق سیل‌زده گفت: در سال 98 با توجه به وقوع سیل اعتبارات خاصی را برای این منظور مازاد از مصوبه سالانه استان‌ها در اختیار آنها قرار دادیم. ابتدای سال چیزی حدود 75 میلیارد تومان اعتبار ویژه برای سیل پرداخت کردیم و این وام به همه افراد چه مددجویان کمیته و چه افرادی که مددجویان کمیته نیستند، پرداخت شده است. در سیل اخیر که استان‌های سیستان و بلوچستان، هرمزگان و کرمان را درگیر کرده است حدود 10 میلیارد تومان در اختیار استان‌ها قرار دادیم تا وام را در اختیار افراد قرار دهند.

    مدیر عامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: کارمزد وام‌های کمتر از 5 میلیون تومان دریافت نمی‌شود، وام‌های بیش از 5 میلیون تومان نیز یکبار سه درصد سود دریافت می‌کنیم، در حالی‌که بانک‌ها مانده بدهکار دریافت می‌کنند یعنی 3 درصد تبدیل به 9 درصد می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو