عصر بازار

چند درصد اروپایی‌ها در خانه کار می‌کنند؟

عصر اعتبار- تنها ۵.۲ درصد شاغلان در سطح اتحادیه اروپا دارای مشاغل خانگی هستند.

چند درصد اروپایی‌ها در خانه کار می‌کنند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تا پایان سال 2018 شمار شاغلان 15 تا 64 ساله اروپا که دارای مشاغل خانگی هستند به 5.2 درصد رسیده که این رقم تنها 0.2 درصد بیشتر از رقم ثبت شده در سال 2017 بوده است.

    در بین کشورهای مختلف عضو اتحادیه اروپا بالاترین نسبت شمار مشاغل خانگی مربوط به هلند با 14 درصد است و پس از این کشور نیز فنلاند با 13.3 درصد، لوکزامبورگ با 11 درصد و اتریش با 10 درصد قرار دارند. از سوی دیگر تنها 0.3 درصد بلغارستانی‌ها، 0.4 درصد رومانیایی‌ها و 1.2 درصد قبرسی‌ها از خانه کار می کنند.

    در بین دیگر کشورهای عضو اتحادیه اروپا، نسبت مشاغل خانگی به کل مشاغل موجود در دانمارک 7.8 درصد، فرانسه و بلژیک 6.6 درصد، سوئد 5.3 درصد، آلمان 5 درصد، اسپانیا 4.3 درصد، ایتالیا و اسلواکی 3.6 درصد بوده است.

    هم‌چنین زنان معمولا تمایل بیشتری به کار کردن از خانه داشته‌اند، به طوری که این نسبت در سطح اتحادیه اروپا برای زنان به طور متوسط 5.5 درصد و برای مردان 5 درصد اندازه گیری شده است.

    بیشترین اختلاف بین زنان و مردان شاغل در مشاغل خانگی مربوط به لوکزامبورگ ( 12.5 درصد برای زنان و 98 درصد برای مردان)، فرانسه (8.1 درصد برای زنان و 5.2 درصد برای مردان) و مالت ( 7.4 درصد برای زنان و 4.7 درصد برای مردان) بوده است. با این حال در هلند مردان نسبت به زنان تمایل بیشتری به کار کردن در خانه داشته اند به طوری‌که این نسبت برای مردان 15.5 درصد و برای زنان 12.3 درصد اندازه گیری شده است.

    اتحادیه اروپا  شامل 27 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی، فنلاند، بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی