عصر بازار

رشد ۱۷.۴ درصدی دارایی‌های خارجی شبکه بانکی کشور

عصر اعتبار- حجم دارایی‌های خارجی شبکه بانکی کشور در آذر امسال به ۱۰۳۴ هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۷.۴ درصد رشد داشته که ۴۷.۸ درصد آن به بانک مرکزی اختصاص دارد.

رشد ۱۷.۴ درصدی دارایی‌های خارجی شبکه بانکی کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بررسی وضعیت دارایی خارجی شبکه بانکی کشور نشان‌دهنده افزایش آن در سال‌های اخیر بوده است.

    دارایی‌های خارجی شامل دارایی‌های بانک مرکزی و مؤسسه‌های اعتباری غیر بانکی است و شعبه‌های خارجی بانک‌های تجاری را در بر نمی‌گیرد.

    بر اساس تازه‌ترین آمار بانک مرکزی، حجم دارایی‌های خارجی شبکه بانکی در یکسال منتهی به آذر 98 حدود 152 هزار میلیارد تومان رشد داشته است. در آذر 97 برای بانک ها حدود 881 هزار میلیارد تومان، دارایی در خارج کشور ثبت شده بود.

    میزان دارایی‌های خارجی شبکه بانکی در اسفند 97 حدود 917 هزار میلیارد تومان شده بود که تا آذر امسال 12.8 درصد رشد داشته است.

    در اسفند 96 رقم 732 هزار میلیارد تومان دارایی خارجی برای نظام بانکی کشور ثبت شده بود

    همزمان با رشد دارایی نظام بانکی، میزان دارایی خارجی بانک مرکزی نیز روندی افزایشی داشته و در دوره یکساله منتهی به آذر 98 حدود 6.7 درصد را نشان می دهد.

    به گزارش ایرنا، میزان دارایی‌های خارجی بانک مرکزی از 463 هزار میلیارد تومان در آذر 97 تا 494 هزار میلیارد تومان در آذر 98 بالا رفته است.

    بانک مرکزی در پایان اسفند 97 معادل 465 هزار میلیارد تومان و در اسفند 96 حدود 407 هزار میلیارد تومان دارایی خارجی داشته است.

    بانک مرکزی به تنهایی 47.8 درصد از مجموع دارایی خارجی نظام بانکی کشور را به خود اختصاص می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی