عصر بازار

رییس سازمان تامین اجتماعى اعلام کرد؛

تا هفته آینده بدهى تامین اجتماعى به مراکز درمانى صفر مى‌شود

عصر اعتبار- رییس سازمان تامین اجتماعى از صفر شدن بدهى این سازمان به مراکز درمانى تا هفته آینده خبر داد و گفت: میزان بدهى به بانک ها نیز تا پایان سال کاهش مى یابد.

تا هفته آینده بدهى تامین اجتماعى به مراکز درمانى صفر مى‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از اقتصادآنلاین، مصطفی سالاری امروز در جلسه هیات نمایندگان اتاق ایران درباره جزییات پرداخت بدهى هاى سازمان تامین اجتماعى گفت: در پایان اسفند سال گذشته با ٤٣ هزار میلیارد تومان و خرداد امسال با ٤٦ هزار میلیارد تومان بدهی انباشت مواجه شدیم و در مجموع ٣۰ هزار میلیارد تومان نیز به بانک‌ها و ١٦ هزار میلیارد به مراکز درمانی بدهى داشتیم که توانستیم بخشی از این بدهی‌ها را پرداخت کنیم.

    او ادامه داد: ١۰هزار میلیارد تومان از بدهی به مراکز درمانی را در خرداد و تیر امسال پرداخت کردیم و بقیه را در هفته آینده پرداخت می‌کنیم.

    سالارى اضافه کرد: همچنین ٥هزار میلیارد تومان بابت پرداخت بدهی مراکز درمانی از دولت تسهیلات گرفتیم و از منابع دیگر نقدینگی دریافت کردیم تا بدهی این بخش را به صفر برسانیم.

    سالارى تصریح کرد: سازمان تامین اجتماعی مانند بقیه صندوق‌ها بی‌مشکل نیست و اما مشکلات فعلى جاى نگرانى ندارد؛ البته باید تدابیر و همکاری‌هایی در این خصوص داشته باشیم تا در آینده با مشکل مواجه نشویم.

    سالارى اظهار کرد: در سال جاری ١٢٦ هزار میلیارد تومان پیش‌بینی منابع و مصارف داشته‌ایم که البته تامین منابع و مصارف ما در حدود ١٣۰ هزار میلیارد تومان خواهد شد؛ همچنین حدود 172 هزار میلیارد تومان برای سازمان تامین اجتماعى در بودجه در نظر گرفته‌ایم که تقریبا منطقی است و می‌توانیم با روش‌های مختلف تامین کنیم.

    وى درباره هزینه هاى معمول سازمان توضیح داد: ما به جز ماه‌های آخر سال و بهمن ماه که عیدی مستمری بگیران که بالغ بر ٣٥۰۰ میلیارد تومان است را پرداخت می‌کنیم، ماهانه ٩٦۰۰ میلیارد تومان هزینه داریم.

    سالارى گفت: در آذر ماه منابع و مصارف ما با هم تطابق داشته اما در دی ماه حدود ٣۰۰ میلیارد تومان منابع ما بیشتر از مصارف بوده، اما وضعیت نگران کننده‌ای نداریم ضمن اینکه به بخش خصوصی هم فشار نمی‌آوریم و سهم فروشی هم نکرده‌ایم.

    رییس سازمان تامین اجتماعى درباره بدهى هاى بخش خصوصى نیز بیان کرد: مطالبات بخش خصوصی هم تا پایان شهریور را پرداخت می‌کنیم  و مطالبات آن ها برای مهر و آبان امسال را نیز تعیین تکلیف می‌کنیم؛ همچنین بدهی بانکی را حتما کاهش خواهیم داد تا نسبت به سال گذشته بدهی تامین اجتماعی کمتر شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو