عصر بازار

افزایش قیمت طلا به بیشترین رقم ۷ سال گذشته تحت تاثیر «کرونا»

عصر اعتبار- قیمت طلا در معاملات امروز به بالاترین رقم ۷ سال گذشته افزایش یافت زیرا نگرانی‌ها در مورد تاثیر ویروس کرونا بر اقتصادی جهانی بر جذابیت امنیت طلا افزود.

افزایش قیمت طلا به بیشترین رقم ۷ سال گذشته تحت تاثیر «کرونا»
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، قیمت طلا در معاملات امروز به بالاترین رقم 7 سال گذشته افزایش یافت زیرا نگرانی‌ها در مورد تاثیر ویروسکرونا بر اقتصادی جهانی بر جذابیت امنیت طلا افزود.

    هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.25 دلار افزایش 1604.86 دلار فروخته شد. طلا در ساعات اولیه معاملات تا 1610.72 دلار افزایش یافت که بالاترین رقم از 8 ژانویه به شمار می‌رفت. طلا در 8 ژانویه به بالاترین رقم در نزدیک 7 سال گذشته رسیده بود.

    جولیوس بائر، تحلیلگر بازار گفت: «ما هنوز نگران هستیم که بهبود فعالیت‌های اقتصادی احتمالا اندکی بیشتر در چین زمان می‌برد.»

    با وجود اینکه به علت کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در چین، ارزش بازارهای بورس آسیا رکورد جدیدی ثبت کردند و ارزش دلار به بالاترین رقم در 4 ماه گذشته رسید، قیمت طلا ثابت ماند.

    پس از اینکه شرکت اپل روز سه‌شنبه نسبت به احتمال فروش خود هشدار داد، بازارها با هشدار مواجه شدند.

    همچنین بازارها در انتظار نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو در 28 و 29 ژانویه هستند. کاهش نرخ بهره هزینه‌های نگهداری طلا را که دارایی غیربهره‌ای است، کاهش می‌دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی