عصر بازار

مداخله بی‌ثمر بانک مرکزی برزیل برای حفظ ارزش «رئال»

عصر اعتبار- نرخ برابری رئال برزیل به دلار آمریکا تحت تاثیر رشد اقتصادی نزولی این کشور آمریکای جنوبی، در پایین‌ترین سطح خود قرار گرفت؛ موضوعی که می‌تواند درها را برای نرخ‌های بهره به مراتب پایین‌تر باز کند.

مداخله بی‌ثمر بانک مرکزی برزیل برای حفظ ارزش «رئال»
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، هر دلار آمریکا در آغازین ساعات معاملات روز گذشته با افزایش قیمت مجدد ، 4.3740 رئال معامله شد. این رقم هفته گذشته در بالاترین سطح خود (4.3830) قرار داشت و در نتیجه آن  بانک مرکزی با مداخله، حدود 2 میلیارد دلار در قالب سوآپ ارزی، به بازار تزریق کرد.

    «روبرتو کامپوس نتو»» رییس بانک مرکزی برزیل روز سه‌شنبه اعلام کرد که این بانک آماده است تا برای نظارت و سر و سامان دادن نقدینگی، تحرکات افراطی بازار یا تضعیف رئال که آتش تورم را شعله‌ور می‌کند، بار دیگر در بازار مداخله کند. علاوه بر این، وی تاکید کرد که رئال واحد پولی با نرخ شناور است.

    این اتفاقات در حالی رخ داده است که دورنمای رشد اقتصادی برزیل روند نزولی ثابتی به خود گرفته است به طوری که بسیاری از اقتصاددانان به دلیل شیوع ویروس کرونا در چین (کشوری که بزرگ‌ترین شریک تجاری برزیل محسوب می‌شود) پیش‌بینی‌های خود را از رشد اقتصادی سال 2020 به اندازه 2 درصد کاهش داده‌اند.

    با توجه به اینکه تورم برزیل برای سال جاری میلادی مابین 3 تا 3.5 درصد پیش‌بینی شده است، اقتصاددانان بانک یوبی‌اس سوئیس انتظار دارند تا بانک مرکزی برزیل اوایل سال جاری نرخ بهره (سلیک) را به 4 درصد کاهش دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی