عصر بازار

درآمد زنان شاغل موجب بهبود کیفیت زندگی می‌شود

عصر اعتبار- مشاور وزیر کار در امور زنان با بیان اینکه درآمد زنان شاغل باعث افزایش سطح کیفیت زندگی آنها و خانواده می‌شود، گفت: ایجاد تفکر کارآفرینی در زنان و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های آنها بسترهای رشد اقتصادی را فراهم می‌کند.

درآمد زنان شاغل موجب بهبود کیفیت زندگی می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، وحیده نگین اظهارکرد: حضور بیشتر زنان در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی نگاه و ذهنیت فرهنگی جامعه نسبت به زنان را تغییر می‌دهد. در حال حاضر هیچ تضادی بین کار و خانواده وجود ندارد و هرقدر که زنان پرتلاش‌تر باشند بهتر می‌توانند به افزایش سطح فرهنگ، آموزش و بهداشت خانواده کمک کنند.

    وی با اشاره به پتانسیل‌های بالای زنان در عرصه‌های مختلف، گفت: زنان شاغل با درآمد خود موجب افزایش سطح کیفیت زندگی خانواده می‌شوند و اشتغال آنها را محدود نمی‌کند.

    تبدیل زنان به کارآفرینان خلاق با ایجاد تفکر کارآفرینی

    مشاور وزیر کار در امور بانوان بر ضرورت استفاده حداکثری از ظرفیت زنان در حوزه‌های اقتصادی و مدیریتی تاکید کرد و گفت: زنان با تکیه بر توانایی‌های زنانه خود بخش‌هایی از اقتصاد را که مردان به هر دلیل استقبال کمی از آنها دارند، فعال نگه می‌دارند و از این طریق به رشد اقتصادی کمک می‌کنند به نحوی که اگر صنایع دستی یا خیاطی مورد توجه مردان نباشد زنان با ورود به این عرصه‌ها و مشاغل به تکمیل چرخه فعالیت‌های اقتصادی جامعه کمک می‌کنند.

    نگین در ادامه ایجاد تفکر کارآفرینی در زنان و وورد آنها به فضای کسب و کار را موجب بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و استعدادهای بالقوه آنها و تبدیل زنان به کارآفرینانی خلاق و نوآور دانست.

    مشاور وزیر کار در امور بانوان با بیان اینکه رشد اقتصادی واقعی زمانی اتفاق می‌افتد که زنان به فرایند توسعه کمک و سهم عادلانه خود را نیز از آن دریافت کنند، خاطرنشان کرد: سهم عادلانه زنان از فرایند توسعه در قالب امکانات آموزشی و دسترسی به فرصت‌های برابر متناسب با ظرفیتهای جنسیتی به دست می آید.

    مشارکت زنان موجب افزایش کارایی برنامه‌های توسعه

    به گفته وی، مشارکت جمعی زنان موجب افزایش کارایی برنامه‌های توسعه‌ای و سیاستگذاریهای اقتصادی می‌شود و بر این اساس استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت و پتانسیل زنان در حوزه اقتصادی و مدیریتی امری ضروری است.

    ورود زنان به بازار کار یکی از ظرفیت‌های قابل توجه برای توسعه اقتصادی است این درحالی است که نرخ مشارکت زنان در فعالیت‌های اقتصادی با اختلاف قابل توجهی نسبت به مردان پایین‌تر است. برابر آمارها، میزان مشارکت زنان در سال 2014 حدود 12 درصد بوده است که این میزان با شش درصد رشد به 18 درصد در سال 2018 رسید.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی