عصر بازار

صدور مجوز برای تاسیس دو بانک افغانستانی در چابهار

مجوز فعالیت آرین بانک صادر شد

عصر اعتبار- دبیرکل اتاق مشترک ایران و افغانستان اظهار داشت: به دلیل استراتژیک بودن بندر چابهار و همچنین معافیت از تحریم‌های آمریکا، ایران به دو بانک افغانستانی اجازه تاسیس شعبه در بندر چابهار را داده است تا فعالان اقتصادی دو کشور از تسهیلات آن استفاده کنند.

مجوز فعالیت آرین بانک صادر شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، مظفر علیخانی در مورد اخباری مربوط به لغو پروازهای ایرانی به افغانستان به دنبال شیوع ویروس کرونا گفت: با صحبت‌هایی که با رایزن بازرگانی ایران در افغانستان داشتیم این خبر صحت ندارد و تمام پروازها برقرار است. هیچ مشکلی برای مسافران و کالاهای ایرانی وجود ندارد و الان هم ایران در نمایشگاه تخصصی کابل حضور دارد. اما در روزهای اخیر کشور افغانستان تدابیر کنترلی خود بر روی مسافران را افزایش داده است.

    وی ادامه داد: به لحاظ مشترکات فرهنگی، زبانی، تمدنی و تاریخی پیوندهای اقتصادی محکمی بین دو کشور بسته شده است و بسیاری از آنها به دلیل زندگی در ایران با الگوی تجارت و مصرف ما آشنا هستند. در حال حاضر نزدیک به 35 درصد واردات کالایی این کشور را ایران تامین می‌کند و این جدا ازصادارت خدمات فنی - مهندسی، هنری و آموزشی است.

    دبیرکل اتاق بازرگانی ایران و افغانستان در مورد روابط بانکی دو کشور گفت: پیش از این بانک مرکزی افغانستان مجوز فعالیت آرین بانک را لغو کرده بود که براساس آخرین اخبار دوباره مجوز فعالیت این بانک صادر شده و در حال فراهم کردن مقدمات شروع آن هستند.

    وی ادامه داد: همچنین به دلیل استراتژیک بودن بندر چابهار و همچنین معافیت از تحریم‌های آمریکا، ایران به دو بانک افغانستانی اجازه تاسیس شعبه در بندر چابهار را داده است تا فعالان اقتصادی دو کشور از تسهیلات آن استفاده کنند. باید توجه داشت بندر چابهار در کنار منطقه دوقارون اهمیت بالایی برای هر دو کشور دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی