عصر بازار

در دو سال گذشته تحقق یافت؛

رشد ۵۵ درصدی وام‌های خارجی نظام بانکی

عصر اعتبار- حجم وام‌ها و اعتبارات دریافتی نظام بانکی کشور از خارج و همچنین سپرده‌های ارزی آنها روندی افزایشی داشته است؛ به طوری که این شاخص در آذر ۹۸ نسبت به دو سال قبل حدود ۵۵.۲ درصد رشد را نشان می‌دهد.

رشد ۵۵ درصدی وام‌های خارجی نظام بانکی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۲ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، بررسی گزارش های آماری نشان‌دهنده روند افزایشی وام‌ها و اعتبارات دریافتی نظام بانکی کشور از خارج و همچنین سپرده‌های ارزی است. نکته قابل توجه اینکه این افزایش در حالی رخ داده که تحریم ها در این مدت تشدید شده است.

    میزان وام ها و اعتبارات دریافتی نظام بانکی کشور از خارج و همچنین سپرده های ارزی آنها در آذر 98 به 630 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 10.9 درصدی و در مقایسه با پایان سال 97 افزایش 6.6 درصدی را نشان می دهد.

    حجم وام ها و اعتبارات دریافتی نظام بانکی کشور از خارج و همچنین سپرده های ارزی آنها در آذر 97 حدود 568 هزار میلیارد و در اسفند97 معادل 591 هزار میلیارد تومان بوده است.

    شبکه بانکی کشور تا آذر 96 حدود 406 هزار میلیارد تومان وام و اعتبارات از خارج کشور دریافت کرده بود که در پایان همان سال به 446 هزار میلیارد تومان افزایش یافت.

    میزان وام ها و اعتبارات دریافتی نظام بانکی کشور از خارج و همچنین سپرده های ارزی آنها در آذر 97 به 568 هزار میلیارد تومان و در اسفند 97 به 591 هزار میلیارد تومان رسید.

    کاهش بدهی ارزی بانک مرکزی

    بر اساس آخرین آمار بانک مرکزی، بررسی وضعیت بدهی ارزی این بانک در دوره مورد نظر نیز نشان می دهد که بدهی ارزی بانک مرکزی در آذر 98 معادل 187 هزار میلیارد تومان بود که نسبت به مدت مشابه پارسال 16.8 درصد کاهش و در مقایسه با پایان سال 97 حدود 16.2 درصد افت داشته است.

    حجم بدهی ارزی بانک مرکزی در آذر 97 حدود 225 هزار میلیارد تومان و در اسفند 97 معادل 223 هزار میلیارد و 400 میلیون تومان بوده است.

    بررسی گزارش های آماری بانک مرکزی همچنین نشان دهنده روند کاهشی بدهی ارزی در یکسال گذشته بوده، این در حالی است که پیش از آن روندی رو به رشد داشته است.

    بدهی ارزی بانک مرکزی در آذر 96 حدود 178 هزار میلیارد تومان بوده که با رشد 25.9 درصدی تا 225 هزار میلیاردتومان در آذر 97 بالا رفته است.

    رقم بدهی ارزی این بانک در پایان سال 96 نیز 191 هزار میلیارد تومان و در اسفند 97 حدود 223 هزار میلیارد تومان شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو