عصر بازار

مجلس حامی سیاست‌های بانک مرکزی در حوزه تعیین تکلیف وضعیت بازار

عصر اعتبار- عضو کمیسیون اقتصادی مجلس بر ضرورت تلاش مستمر در جهت افزایش ارزش پول ملی تاکید کرد و گفت: مجلس حامی سیاست‌های بانک مرکزی در حوزه تعیین تکلیف وضعیت بازار است.

مجلس حامی سیاست‌های بانک مرکزی در حوزه تعیین تکلیف وضعیت بازار
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۵ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، احمد انارکی محمدی با مثبت ارزیابی کردن ساماندهی وضعیت اقتصادی کشور، گفت: برای واقعی شدن قیمت ارز، دولت باید تورم را کنترل کرده، از واردات بی‌رویه جلوگیری کند و برای افزایش ارزش پول ملی تلاش کند که خوشبختانه در این راستا اقدامات مثبتی در حال انجام است.

    نماینده مردم رفسنجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات بازار باز یکی از اقداماتی است که می‌تواند هدف از ساماندهی ارزی را محقق کند، افزود: مجلس حامی سیاست‌های بانک مرکزی در حوزه تعیین تکلیف وضعیت بازار است.

    وی با تاکید بر اینکه بازار ارز بارها ثابت کرده که دستوری ساماندهی نمی شود، تصریح کرد: ساماندهی تقاضا مهم‌ترین اقدامی است که می‌تواند در نتیجه بهبود وضعیت بازار را رقم بزند.

    این نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سیاست‌های جدید بانک مرکزی در حوزه ارزی می‌تواند آینده روشنی را در حوزه بازار رقم بزند، گفت: کوتاه کردن دست دلالان از دستکاری نرخ ارز در بازار مهم‌ترین اقدامی بوده که از سوی بانک مرکزی صورت گرفت.

    انارکی محمدی با اشاره به ضرورت فرهنگ‌سازی در بین مردم برای سرمایه گذاری در بورس، افزود: مردم باید بدانند که سرمایه‌گذاری در بازار ارز به جهت تلاطم‌های بسیار آن به صلاح نبوده از این رو باید سرمایه‌های خود را به سمت بورس که معتبرتر با ضمانت‌های بیشتری است، هدایت کنند.

    عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گزارش دهی مستمر بانک مرکزی به مجلس در خصوص برنامه‌های آتی وهمچنین اثرگذاری برنامه‌های اجرا شده می‌تواند در خصوص ارایه نظرات مرتبط و کارشناسی نمایندگان نیز مفید باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی