عصر بازار

تعداد شاغلان اروپایی افزایش یافت

عصر اعتبار- متوسط نرخ اشتغال در کشورهای عضو اتحادیه اروپا و منطقه یورو ۰.۳ درصد افزایش یافت.

تعداد شاغلان اروپایی افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، تا پایان سه ماهه پایانی سال 2019 نرخ اشتغال در منطقه یورو و اتحادیه اروپا نسبت به سه ماهه سوم 0.3 درصد افزایش یافته است. در مقایسه با مدت مشابه سال، قبل نرخ اشتغال  در سطح منطقه یورو 0.2 درصد و در سطح اتحادیه اروپا 0.1 درصد افزایش پیدا کرده است.

    در بین کشورهای عضو، بیشترین افزایش نرخ اشتغال مربوط به مالت با 1.6 درصد، استونی و ایرلند با 1.3 درصد بوده است. از سوی دیگر اما نرخ اشتغال طی سه ماهه چهارم در لهستان 0.4 درصد، جمهوری چک 0.3 درصد  و در ایتالیا 0.1 درصد کاهش داشته است.

    تخمین زده می‌شود که تا پایان سه ماهه چهارم سال قبل، 209 میلیون و 300 هزار نفر در سطح اتحادیه اروپا شاغل بوده باشند که از این تعداد، 160 میلیون و 700 هزار نفر ساکن کشورهای عضو منطقه یورو بوده‌اند. در مقایسه با بحران مالی سال 2008، شمار شاغلین در سطح اتحادیه اروپا 15.1 میلیون نفر و در سطح منطقه یورو 12 میلیون نفر افزایش داشته است.

    تا پایان سه ماهه چهارم امسال و در بین کشورهای عضو، میزان رشد اشتغال فصلی در بلژیک 0.4 درصد، آلمان 0.2 درصد، اسپانیا 0.8 درصد، فرانسه 0.2 درصد، هلند و اتریش 0.4 درصد و سوئد 0.7 درصد اندازه گیری شده است.

    منطقه یورو شامل 19 کشور بلژیک، آلمان، استونی، ایرلند، یونان، اسپانیا، فرانسه، ایتالیا، قبرس، لتونی، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، اتریش، پرتغال، اسلوونی، اسلواکی و فنلاند است که از یورو به عنوان واحد پولی خود استفاده می‌کنند. اتحادیه اروپا نیز دارای 27 عضو است که شامل 19 کشور عضو منطقه یورو به علاوه بلغارستان، مجارستان، لهستان، دانمارک، سوئد، کرواسی، جمهوری چک و رومانی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی